יעקב שחר חשב שהוא מחזיר קוסם במקום מסאי דגו, אבל כבר במשחק השני בקדנציה השנייה של ברק בכר, המציאות טפחה על פני מכבי חיפה. מה זה טפחה? סטרה, הכניסה אגרוף, הורידה לקרשים בנוקאאוט. באחת ההופעות האירופיות המחפירות בתולדות הירוקים, הם הובסו 3:0 מול סבאח האזרית במשחק הביתי בהונגריה, ואלא אם יקרה נס בגומלין בשבוע הבא, הם יודחו מאירופה כבר בצעד הראשון שלהם העונה, סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס-ליג, המפעל השלישי בחשיבותו. ולחשוב שבכר קיבל בעונה שעברה כרטיס אוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות עם הכוכב האדום בלגרד.
זה לא שבכר התחיל מאפס את הקדנציה השנייה במכבי חיפה. ב-20 ביולי 2022, לפני שנתיים, כאשר הקבוצה פתחה את קמפיין מוקדמות ליגת האלופות מול אולימפיאקוס, עלו חמישה שחקנים שהיו בהרכב גם אמש. אבל הבעיה של הירוקים היא דווקא מי שכבר לא בידיים של בכר: חיפה חסרת רעיונות יצירתיים, בדיוק הדברים שהביאו צ'ארון שרי ועומר אצילי (לא סתם מנסים להחזיר את האחרון, ששוחרר אתמול רשמית מאל-עין).
סבאח תפסה את חיפה לא מוכנה עם פעולות טכניות ומהירות, ולבסוף היא כבשה בצדק (61) בהמשך ישיר לשבוע הישראלי: הנגיחה של פאבול שפרנקו הייתה שחזור של השער שספגה מכבי ת"א בבוקרשט ביום שלישי ושל זה שמאלי כבשה מול הנבחרת האולימפית ברביעי. החילופים שביצע בכר החלישו את חיפה – וג'סי סקידיקה (78) וחיאל אלייב (88) השלימו. מביך.
מכבי חיפה: כיוף, סונדגרן, שימיץ' (85 אלימלך), סירוטה, קורנו, מוחמד, ג'אבר (63 חג'ג'), רפאלוב (59 קינדה), חזיזה (59 סבע), דוד (85 פודגוראנו), פיירו.
חוסר מחץ בבולגריה
הפועל באר-שבע חטפה אמנם שלישייה ממכבי חיפה במשחק האירופיות בשבת, אבל היא הגיעה ללא מעט מצבים - אלא שחסרה לה הרגל המסיימת. הצרה הזאת חזרה במשחק נגד צ'רנו מורה הבולגרית במוקדמות הקונפרנס-ליג (0:0), ורן קוז'וך מחכה בקוצר רוח לחלוץ זר.
את המחצית הראשונה אפשר לסכם בדקה אחת, הדקה הראשונה, שבה גיא בדש בעט לקורה. למזלה של באר-שבע אופיר מרציאנו החלים, פתח בהרכב והציל אותה מספיגה כשבלם את איסמעיל עיסה (68). באר-שבע אירחה את הבולגרים בבולגריה, במגרשה של ליטקס לובץ, והגומלין ייערך בשבוע הבא במגרש של לודוגורץ שבעיר רזגראד.
באר-שבע: מרציאנו, מזרחי, טיבי, בלוריאן, לופס, אליאס, גורדנה (72 יוספי), סטויאנוב (63 פרץ), בדש (72 קיניונס), חטואל (63 גנאח), תורג'מן (79 אחמד). (שי מוגילבסקי)
מילסון עובר מצהוב לאדום
סוף הסאגה: בסרביה דיווחו אתמול שעסקת פליסיו מילסון נסגרה, והאנגולי יעבור ממכבי ת"א לכוכב האדום בלגרד. הסרבים ישלמו שישה מיליון יורו תמורת השחקן, שיהפוך לרכש היקר ביותר בתולדות הקבוצה. הוא צפוי להשתכר 4.5 מיליון יורו בחוזה לשלוש שנים.
כדורסל. הפועל חולון החתימה את הפורוורד מייקל קייזר (32, 2.08 מ'), שחוזר לקדנציה שנייה. (סתיו איפרגן)