השרה לשיתוף פעולה בינלאומי באיחוד-האמירויות, רים אל-האשמי, פועלת להקים משלחת בינלאומית שתיערך להקמת ממשל אזרחי ב"יום שאחרי" ברצועת עזה. לפי הפרסומים אמש, בראש המשלחת יעמוד משרד החוץ האמיראתי ויהיה בה "ראש ממשלה פלסטיני חדש בעל יכולות, שיוביל לבנייה מחדש של עזה". כלומר, לא אבו-מאזן או נציג מטעמו.
הקריאה מגיעה בעקבות מפגש חשאי ישראלי-אמריקאי-אמיראתי שהתקיים ביום חמישי שעבר באבו-דאבי, ונחשף בתקשורת הערבית. הנציגים הישראלים שהשתתפו בפגישה הם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שמוגדר באמירויות כ"בכיר שנהנה מסמכותו של ראש הממשלה נתניהו", וראש המחלקה המדינית-ביטחונית במשרד הביטחון דרור שלום. כמו כן, נכחו בפגישה שר החוץ של האמירויות עבדאללה בן זאיד, אחיו של שליט איחוד-האמירויות, והשליח האמריקאי הבכיר, ברט מקגורק.
הכוונה היא ללכד בעזה כוחות בינלאומיים, אמריקאיים, ישראליים ואמירתיים לניהול אזרחי של הרצועה. לפי הפרסומים בתקשורת הערבית, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי הוא מעוניין שהאמירויות יהיו חלק מתוכנית "היום שאחרי" בעזה, ישלחו כוחות ויממנו את שיקום הרצועה.
בתוך כך, אתמול דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי במגעים לעסקה כוללת בין ישראל לחמאס עולה באופן משמעותי שמו של מוחמד דחלאן, בכיר פתח לשעבר שהסתכסך עם אבו-מאזן והוגלה לאיחוד האמירויות, כמי שיהיה אחראי - לפחות באופן זמני - להוביל את הרצועה.
לפי הדיווח, גם גורמים בישראל, בארה"ב ובמתווכות הערביות תומכים בכך, וחמאס ריכך את התנגדותו לכך ובשבועות האחרונים אותת למתווכות שיסכים לקבל את דחלאן כפתרון ביניים לסיום המלחמה.