לא בנינו על מדליות בג׳ודו ביום הראשון של התחרויות. שירה ראשוני הוגרלה מול יריבה חזקה מקזחסטן, ים וולצ׳ק, רק בן 21, הגיע לצלילה ראשונה בהחלט למזרנים האולימפיים. במצב כזה, אפשר רק לקוות לבונוסים ולנסות לא לטבוע בין שלוליות הענק שמגיעות מהאייפל עד לאולם הג׳ודו כי הגשם בפריז שוב התחיל לרדת.
1 צפייה בגלריה
yk14016342
yk14016342
(ראשוני. "ממש עצובה" | צילום: עוז מועלם)
אבל אנחנו תחילה עם ים וולצ׳ק מתלמי אלעזר במשקל של עד 60 קילוגרם והוא קיבל בהגרלה את ארנולד קיסוקה מקונגו. וולצ׳ק נראה מעט נרגש בשניות הראשונות של האולימפיאדה שלו ואף נענש על פסיביות - אבל מיד התעשת, היה מהיר ועצבני, וקרע את קיסוקה בחניקה תוך דקה ו-17 שניות. מרשים מאוד. זו גם הייתה החזרה הרשמית הראשונה לפעילות של מאמן הנבחרת אורן סמדג׳ה ששכל את בנו עומר ז״ל. הוא השקיף מהצד בעוד את וולצ׳ק ליווה בקרב מאמנו האישי גולן פולק.
שירה ראשוני, 33, היא כבר וטרנית במונחי אולימפיאדה אבל קיבלה הגרלה קשוחה מאוד, הקזחית אביבה אבוז'קינובה. ראשוני נראתה אנרגטית, הוציאה שני עונשים מיריבתה, אבל הקזחית המוכשרת הכריעה אותה בווזארי. זה יכול להיות הסוף של קריירה נהדרת לספורטאית נפלאה. ״לא כל כך יודעת מה להגיד״, היא הייתה כנה בסיום. ״אני ממש עצובה לסיים בצורה הזו. באתי לשים את הלב שלי על המזרן. כן הרגשתי ששמתי אותו".
הלב שלנו היה על המזרן בשמינית הגמר עם וולצ׳ק, שפגש הפעם את אלוף העולם גיורגי סרדלשוילי. זה היה טו מאץ׳ עבורו והוא גם סבל מחוסר מזל אחרי שנפסל בשל נגיעה לא חוקית במזרן עם ראשו. ״נלחמתי עם הלב בשביל המדינה. האולימפיאדה הייתה משמעותית מתמיד בשביל כולם ובמיוחד עבורנו. אנחנו רוצים לעשות את זה בשביל אורן".
היום ייכנסו למעגל התחרויות בזירת הג'ודו ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) וגפן פרימו (עד 52 ק"ג).