תחרות מלוכלכת

המבול שירד בסוף השבוע בפריז הרטיב את חברי המשלחות, אבל פגע יותר במארגנים. הגשם, כפי שחששו בפריז, החמיר את הזיהום במימי נהר הסן, בו מתכוננות להתקיים תחרויות הטריאתלון והשחייה במים הפתוחים, ואימון השחייה הראשון של הטריאתלטים שיועד לאתמול בוטל בגלל ממצאי הבדיקות. התחרות תתקיים מחר, אך ישנן שתי תוכניות גיבוי: דחיית הטריאתלון, והעברת השחייה במים פתוחים לנהר המארן. הטריאתלט האמריקאי סת' ריידר סיפר כי חשף את עצמו באופן יומיומי לחיידק אי-קולי כדי להעלות את רמת סבילותו, בעוד ספורטאי שלא הזדהה הודה כי הפסיק לשטוף ידיים אחרי ביקור בשירותים כדי ליצור חסינות לחיידקים ולא להידבק במחלות בסן.

לשיר עם האויב

המבוכה הפוליטית התורנית הגיעה אתמול בטורניר הכדורסל, שם ההופעה ההיסטורית של דרום-סודן הוכתמה עם נגינת ההמנון של סודן – לא בדיוק הידידה הכי טובה שלה. האוהדים קלטו זאת אחרי 20 שניות ושרקו בוז. שחקני הנבחרת, כמו גם היריבה פורטו-ריקו במחווה מרגשת, המתינו עם היד על הלב במשך מספר דקות, אנשי האולם בליל מצאו את ההמנון הנכון, ולאחר מכן דרום-סודן הנלהבת גם פתחה בניצחון 79:90.

חיוביים, שליליים

קבלו את סיאד סחן וסינתיה אוגונסמילורה, שקיבלו את הכבוד הלא-מכובד של הספורטאים הראשונים בפריז שהורחקו בגלל שימוש בחומרים אסורים. הג'ודוקא העיראקי סחן, שאמור היה להתחרות מחר, נטל סטרואידים אנאבוליים שהתגלו בבדיקה שלו, בעוד בזו של המתאגרפת הניגרית, שהייתה צפויה להתחרות היום, נמצא חומר משלשל שידוע ביכולתו להסתיר את גילויים של סמים אחרים.