כשגפן פרימו עלתה לחציו השני של יום תחרויות הג'ודו בשאן דה מארס, במרחק של שני ניצחונות מהפודיום, היא פינטזה על הופעת בכורה אולימפית שתסתיים עם מדליה על הצוואר. אלא שהפנטזיה הזו נגוזה תוך 46 שניות בלבד ונגמרה בבכי אחרי בריח של היריבה ההונגרייה רקה פופ.
פרימו כבר עברה טראומה ספורטיבית כשהייתה אמורה לנסוע לטוקיו, אבל אז הגיעה הקורונה שדחתה את המשחקים האולימפיים בשנה, מה שאיפשר לגילי כהן לעקוף אותה ברגע האחרון ולטוס על חשבונה ליפן. זו הסיבה שגפן עלתה לכל קרב בריצה, בטירוף של ממש - וההדחה גרמה לה להתפרק. פופ מדורגת אמנם שישית בעולם, אבל היא ללא ספק יריבה עבירה, שהפסידה לישראלית בהתמודדות האחרונה ביניהן. אלא שהקרב הפעם היה מהיר מאוד, ופרימו נשכבה בסיומו על המזרן כשהיא ממררת בבכי. הדמעות לא הפסידו לזלוג גם כשהמאמן שלה, שני הרשקו, הוביל אותה אל מחוץ לאולם.
1 צפייה בגלריה
yk14017758
yk14017758
(צילום: עוז מועלם, פריז)
פרימו מדורגת שביעית בעולם במשקל עד 52 ק"ג, ולכן קיבלה הגרלות סבירות בשני הסיבובים הראשונים. שתי היריבות הבאות, להן הפסידה, היו כבר מדורגות לפניה והיא סיימה בסופו של דבר במקום השביעי - הריאלי שלה. גפן פתחה עם ניצחון על הדרום-קוריאנית ירין יונג (21 בעולם) בזכות ריתוק מוצלח, שהיה שווה לה איפון. בהמשך פגשה את השווייצרית הצעירה בינטה אנדיאיי (16 בעולם) שלא נפלה ממנה, אבל פרימו עברה עם ווזארי לרבע הגמר.
שני הקרבות הבאים שלה הסתיימו תוך זמן מצטבר של פחות משתי דקות, 118 שניות ליתר דיוק. זה התחיל מול הקוסוברית דיסטריה קראסניצ'י (2 בעולם), שהטילה אותה באיפון אחרי דקה ושתי שניות. במקרה הזה מדובר ביריבה מצוינת, אלופה אולימפית מטוקיו במשקל נמוך יותר שזכתה בכסף בנוכחי, אבל אז הגיעה פופ וחיסלה את הסיכויים למדליה.
פרימו סיכמה את היום המאכזב מבחינתה: "החצי ראשון הלך טוב למרות ההפסד ברבע גמר. הייתי מוכנה, אבל זה חלקיק שנייה שלא העברתי את היד כמו שצריך והיא תפסה לי את הבריח. לא ככה רציתי לסיים, ייקח לי הרבה זמן לעכל. באתי ליהנות, היינו שמחים ומתוחים וההתרגשות הכי טובה שיכולה להיות. חלמתי על התחרות, אבל גם ניסיתי לישון. החור בלב שלי לא התמלא אחרי האכזבה לפני האולימפיאדה הקודמת".

שמאילוב והפרובוקציות

אתמול התחרה גם ברוך שמאילוב (66 ק"ג), שהודח כבר בקרב השני שלו בתחרות, אבל ההופעה שלו תיזכר בעיקר בגלל האירועים שמסביב, כשהיריבים שלו ממרוקו וטג'יקיסטן לא לחצו את ידו וביצעו פרובוקציות. שמאילוב, שהתמודד בטוקיו על מדליית הארד, הגיע הפעם כמדורג 24 בעולם, הרבה בשל השעיה של חצי שנה בעקבות אי-דיווח על מיקומו לצורך בדיקות סמים.
בקרב הראשון הוא ניצח בווזארי את עבדורחמן בושיטה ממרוקו, שירד בסיום מהמזרן בלי ללחוץ כמקובל את ידו. הקרב השני, נגד נוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן (7 בעולם), היה פספוס אחד גדול. יריבו ספג כבר שני עונשים, אבל בניקוד הזהב הוא ניצח את שמאילוב בווזארי. השניים הסתכלו במבטים מאיימים זה על זה כשהאיבה ביניהם מורגשת, ואחרי הניצחון אמומאלי צעק על המזרן "אללה אכבר". בקרב שלאחר מכן, הטג'יקי שבר את ידו בצורה מזעזעת אחרי שהיפני היפומי אבה הטיל אותו באיפון.
שמאילוב כתב לאחר ההדחה: "חלמתי על ההופעה שלי באולימפיאדה בפריז מאות פעמים, עברתי את הדרך הכי עיקשת שיש, זו לא קלישאה, לא קיבלתי הנחות בדבר, אבל גם לא בניתי על כך. עליתי בכל הכוח לתת את הלב ולהילחם כמו אריה, והיום, בבמה הכי גדולה שיש, זה אך לא צלח לצערי".