זכרתם להתקין לוחית רישוי על הקורקינט? החל מ-1 באוגוסט 2024 חלה חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים. במשרד התחבורה הודיעו אתמול כי האכיפה תחל בפועל ב-1 בספטמבר.
בהודעה קצת מבולבלת שהוציא אתמול משרד התחבורה נכתב כי החל מיום חמישי (1 באוגוסט 2024), רשאית משטרת ישראל להגיש כתבי אישום בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי. במקביל הבהירו שם כי היום יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו עבירות קנס, שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי. אלא שמועד התחולה המוצע של צו עבירות קנס נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024. הקנסות נקבעו באופן מדורג, כך שבשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, ויעלה באופן מדורג, כך שבחלוף שנתיים הוא יעמוד על 750 שקלים.
1 צפייה בגלריה
yk14017980
yk14017980
(צילום: יובל חן)
אז 1 בספטמבר או 1 באוגוסט? כנראה שגם במשרד התחבורה לא ממש סגורים על עצמם, ובכל מקרה עדיף לא לקחת סיכון. עד כה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, זאת מתוך כ-300 אלף קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים בארץ. לאור ההיענות הלא-מספקת החלו לפני כשבועיים במשרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום, דבר שהאיץ במקצת את קצב הנרשמים. במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת בנושא מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה להעלאת המודעות. לפי המשרד, בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום.
בחלק מהעיריות כבר החלו בהכנות לקראת אכיפה - כאשר מרבית העבודה צפויה להתבצע בידי פקחים מקומיים, בעוד המשטרה תפעל גם כן נגד עברייני תנועה ואף תרשום קנסות ותחלק נקודות, אם העבירה כוללת עונש מסוג זה לפי החוק.
בניגוד לנוהל ברכבים ואופנועים, שבהם לכל כלי רכב יש מספר רישוי, בכלים החשמליים הזעירים (קורקינטים ואופניים חשמליים) מספר הרישוי ישויך לרוכב. המספר יתקבל לאחר הרישום באתר משרד התחבורה. את לוחיות הרישוי ניתן יהיה להזמין או להתקין במכוני הרישוי ובחנויות האופניים. לוחית רישוי תעלה 70 שקלים, ומחיר תושבת חיבור לאופניים או לקורקינט נעה בין 30 ל-70 שקלים.