אחרי שהשיגה נקודה אחת בלבד בשני משחקיה הראשונים, תיקו מול מאלי והפסד לפרגוואי, נבחרת הכדורגל נדדה לנאנט כדי להתמודד עם יפן המושלמת שלא ספגה עדיין, בתקווה שזה לא יהיה משחקה האחרון בטורניר האולימפי.
ליל העשרים. המשחק הערב יהיה ה-20 של גיא לוזון מהרגע שקיבל את תפקיד מאמן הנבחרת הצעירה מידיו של אלון חזן, ששודרג לבוגרת. מצד אחד, הוא רשום על אחד ההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי, החזרתו לקדמת הבמה אחרי 48 שנה ללא ייצוג אולימפי, משאיר מאחור נבחרת כמו גרמניה, אבל הסטטיסטיקה ובעיקר הדרך לא ממש מרשימות. ב-19 המשחקים של לוזון עד כה הוא רשם עשרה הפסדים, וגם ביורו המוצלח בקיץ שעבר הנבחרת שלו ניצחה רק פעמיים, אחת מהן בפנדלים. בנוסף, קשה מאוד להתחבר לכדורגל של לוזון וראינו את זה גם פה, מול מאלי ופרגוואי, שבעטה כמעט כל שלוש דקות לשער הישראלי.
ירידה לקרקע. לזכותו של לוזון ייאמר שעוד לפני שריקת הפתיחה של הטורניר האולימפי הוא ניסה לרסן את התקוות והדיבורים על הגעה לאזור הפודיום. הכדורגל הישראלי חגג אמנם קיץ אדיר בשנה שעברה, עם מקום שלישי במונדיאליטו וחצי גמר יורו הצעירות, אבל האופוריה התנפצה על סלעי המציאות, גם בקמפיין מוקדמות היורו של הבוגרת וגם עכשיו בצרפת. התקווה כי מהנבחרת הנוכחית יגיעו שחקנים לשפיץ הישראלי והאירופי כנראה מופרכת.
המרוויח הגדול. בספורט צריך כידוע מזל, אבל גם כשהוא מגיע, צריך לדעת לנצל אותו עד תום. עומר ניראון למשל. בקיץ שעבר בני יהודה השאילה אותו לזרינסקי הבוסנית, בשורותיה רשם הופעה אחת בליגה המקומית, ובינואר האחרון הגיע למכבי נתניה כשוער גיבוי לתומר צרפתי, עד שקיבל את המושכות ממרקו בלבול. השוער, בנו של חלוץ העבר דני ניראון, לא היה אמור בכלל להיות בפריז, אבל אז הקפטן דניאל פרץ נפצע וחזר לבאיירן מינכן, ניב אליאסי נפצע במשחק ההכנה האחרון של הנבחרת והוא הוזעק ממחנה האימון של נתניה. ניראון נכנס לשער והוא כרגע השחקן הטוב ביותר בנבחרת ישראל, זה שאחראי לנקודה מול מאלי ולכך שהיא לא הובסה מול פרגוואי.