הכי צעיר באולימפיאדה

שלומית אהרון עשתה את זה ב-1981, וגרסת 2024 שייכת לנדא חאפז. בעוד הזמרת של "הכל עובר חביבי" הופיעה באירוויזיון כשהיא בחודש השביעי להריונה, הסייפת המצרייה הפתיעה כאשר סיפרה כי גם ההופעה האולימפית שלה שלשום הייתה חודשיים לפני מועד הלידה הצפוי. היא אפילו הצליחה לעלות לשמינית הגמר באופן בלתי צפוי. זו האולימפיאדה השלישית של חאפז (26), שגם הספיקה לסיים לימודי רפואה. היא סיכמה: "בזמן שראיתם שתיים על המשטח, היינו בעצם שלושה. אני והתינוק עברנו אתגרים פיזיים ורגשיים. האיזון בין האימונים להיריון היה מתיש, אבל שווה את המאמץ. אני נושאת ברחם ספורטאי אולימפי קטן".

בשורה מהיציע

גם ראיין מרפי מצפה לילד. אשתו, ברידג'ט קונטינן, הגיעה לפריז כדי לעודד אותו – והכינה לו הפתעה. זה לא שהשחיין האמריקאי לא ידע שהיא בהיריון, אבל אחרי שזכה במדליית הארד במשחה 100 מטר גב, הוא חיפש את ברידג'ט ביציע, וראה אותה מניפה שלט: "ראיין, תהיה לנו בת!" זו הייתה המדליה האולימפית השביעית בקריירה של מרפי, אבל את זו הוא יזכור במיוחד. אגב, מרפי הודה שבני הזוג היו משוכנעים שזה בן.

גלי הדף

דחיית מקצי הנשים בגלישת הגלים אתמול לפנות בוקר, כולל שמינית הגמר של ענת לליאור, נבעה מגלים מטורפים בטהיטי. עד כמה מטורפים? ג'ק רובינסון האוסטרלי, שהפתיע בדרך לרבע הגמר את המדורג 1, ג'ון-ג'ון פלורנס מארה"ב, סיפר כי היה קרוב לטביעה במהלך המקצה: "הרגשתי שאני בתוך מפולת שלגים, נגררתי לקרקעית וכמעט לא היה לי אוויר. בתנאים האלה, מדובר בענף הכי מסוכן בעולם".