בימים כתיקונם, בלומפילד היה מפוצץ הערב בגומלין הסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות מול סטיאווה בוקרשט, מה שהיה מעניק למכבי ת"א מקדמה רצינית, אבל במציאות הנוכחית 1:1 במשחק "ביתי" (21.00) באצטדיון הריק בבודפשט מסבך את העלילה.
לאור היכולת הלא משכנעת ברומניה, הצהובים יצטרכו להיראות לגמרי אחרת אם הם רוצים לשמור את חלום שלב הבתים בחיים. המאמן ז'רקו לאזטיץ', שהובא בכסף גדול, יעמוד בפני מבחן רציני מאחר שהדחה כבר בשלב הזה תפנה את החיצים קודם כל אליו. נכון שסטיאווה היא לא קבוצת דייגים ומדובר במועדון עם עבר אירופי מפואר, אבל היא כבר מזמן לא נחשבת שחקנית משמעותית ביבשת – ואין סיבה שהאלופה הישראלית לא תשיג את המטרה ותמשיך הלאה במפעל.
1 צפייה בגלריה
yk14021143
yk14021143
(צילום: עוז מועלם)
לאזטיץ' מבין היטב שניצחון הערב יעודד את הבעלים מיץ' גולדהאר להכניס את היד עמוק לכיס ולשדרג את הקבוצה. מנגד, הדחה תשנה את תוכניות הרכש של הצהובים. אם מכבי תעבור את הרומנים היא תבטיח לעצמה לפחות שלב בתים בקונפרנס-ליג. הפסד ישלח אותה לסיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית.
שחקן בקבוצה אמר אתמול: "זה משחק שאין ממנו דרך חזרה, נהיה חייבים להיות הרבה יותר טובים מכפי שנראינו ברומניה. אף אחד פה לא רוצה לחשוב תרחיש של הדחה כבר בשלב הזה".

אין קאמבק ירוק: אצילי בניקוסיה

אוהדי מכבי חיפה פינטזו על קאמבק של שחקן העונה לפני שנתיים, עומר אצילי, אבל מורכבות העסקה – בשל בעיות המיסוי – שלחה את הקשר-חלוץ לקדנציה שנייה בקפריסין. אחרי שהגיע לסיכום על שחרור מאל-עין מאיחוד האמירויות, אצילי חתם לשנתיים באומוניה ניקוסיה תמורת 500 אלף יורו לעונה, וישחק עם הקבוצה במוקדמות הקונפרנס-ליג.

מהכוכב האדום לבאר-שבע

הקשר הזמבי קינגס קאנגווה, ששיחק בקבוצת הנוער של המועדון בעונת 2017/18 וכבש תשעה שערים, חתם לארבע שנים בהפועל באר-שבע. הוא היה שייך לכוכב האדום בלגרד ולא קיבל הזדמנות אשתקד אצל ברק בכר, מה ששלח אותו בהשאלה לקורטרייק הבלגית. קאנגווה גם נבחן בזמנו אצל בכר בבאר-שבע, שהחליטה בסופו של דבר לא להחתימו.
קאנגווה אמר במעמד החתימה: "אני מתרגש לחזור למועדון בו שיחקתי בעבר ונתן לי כלים רבים שעזרו לי במהלך הקריירה. יש לי זיכרונות נהדרים מהמועדון והעיר ואני בטוח שאשתלב כאן שוב במהרה. נכחתי באצטדיון טרנר מספר פעמים במהלך התקופה שלי במועדון, האווירה הייתה מדהימה ואני לא יכול לחכות לרגע בו אחווה אותה כשחקן הקבוצה".
הקשר אנדרה פוקו שוחרר מהקבוצה אחרי עונה אחת. (שי מוגילבסקי)
גביע הטוטו. הערב במחזור השני, בית א': בני-ריינה - הפועל חיפה (19.45). בית ב' (20.00): מכבי נתניה - מ.ס אשדוד, בית"ר ירושלים - הפועל חדרה.