כמעט כל הגופים המוסדיים בישראל ביקשו לקחת חלק במיזם "קרן יוזמה 2.0" של רשות החדשנות ומשרד האוצר, אולם רק 18 מהם יזכו בינתיים במימון כולל של כ-155 מיליון דולר לטובת השקעות בהייטק.
הקרן, המיועדת לתמרוץ השקעות הגופים המוסדיים בהייטק הישראלי באמצעות קרנות הון סיכון מקומיות, רשמה ביקוש שיא בהיקף של כמעט חצי מיליארד דולר, וכבר מתוכננת פעימה שנייה במסגרת שנת התקציב 2025.
בין החברות שזכו במימון: אלטשולר שחם, הפניקס חברה לביטוח, הראל, כלל ביטוח, מנורה מבטחים, מור גמל ופנסיה, מגדל, מיטב דש ועוד.
מטרת הקרן היא לתמוך בחברות הייטק ישראליות באמצעות הרחבת הקשר בין המוסדיים לבין קרנות הון סיכון מקומיות, ולהגדיל את יציבות שוק ההון סיכון המקומי מול זעזועים. גידול בהיקף ההשקעות בקרנות יגדיל את זמינות ההון עבור חברות ההייטק.
הקרן מיועדת לגופים מוסדיים כגון חברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל, והיא מציעה להם מנגנון הטבה ייחודי של הגדלת תשואה על השקעותיהם בקרנות הון סיכון ישראליות ב-18 החודשים הקרובים. החברות והקרנות יוכלו להשקיע את הכסף על פי מדיניותם, בלי התערבות. המדינה תוותר, באופן מלא או חלקי, על חלקה היחסי בתשואה מההשקעה. אם הקרן תהיה הפסדית – רשות החדשנות תישא בהפסד יחד עם הגוף המוסדי בשיעור יחסי לחלקה בהשקעה.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "התוכנית תכניס יותר מחצי מיליארד שקל להייטק הישראלי".