חברת "ג'יפה ביגוד והנעלה" (jiffa), רשת אופנת הרחוב שפנתה לצעירים, של איש העסקים אלכס גייכמן, בקשיים. הרשת צברה חוב של כ-5.6 מיליון שקל והגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להסדר חוב בינה לבין נושיה וכן בקשה לעיכוב הליכים. זאת, לפי תיקון 4 המקל על חברות בקשיים בעקבות הקורונה, ובמסגרתו לא ממונה נאמן המשתלט על החברה.
בבקשה טוענת "ג'יפה" באמצעות עוה"ד רמי קוגן ועו"ד אורלי עוז רבינוביץ כי "לצערו של בעל המניות, משכלו כל האמצעים שעמדו לרשותו ולאחר שכל מאמציו להימנע מנקיטת ההליך נכשלו הוא נאלץ להגיש את הבקשה. בעל המניות עוסק כבר משנת 1997 בזיהוי ואיתור טרנדים בתחום ההנעלה והאופנה לקהל הצעיר. שמו הולך לפניו בזיהוי 'המוצר הבא' וסיפוק מיידי של צורכי השוק". מהבקשה עולה כי בשנת 2016 הרשת מנתה 6 חנויות, בשנת 2020 היו לחברה 5 סניפים, אולם כיום החברה מפעילה שתי חנויות, בתל-אביב ובראשון-לציון.
במסגרת הבקשה נטען כי "לאור התמורות בשוק האופנה, הבנקים, הגופים הפיננסיים והספקים החליטו להקטין את החשיפה לענף. כך, למרות שהחברה לא הושפעה כלל מהמשבר בתחום האופנה שכן היא מעולם לא עסקה ב"אופנה מהירה", הופחת האשראי שניתן לחברה". כמו כן הקורונה והמלחמה הסבו נזקים לחברה. באי כוח החברה: "החברה תעמוד בהסדר החוב ותמשיך לשרת את לקוחותיה".
בית המשפט ביקש את עמדת הנושים ודיון ייקבע בהמשך החודש.