צה"ל תקף אתמול רכב ובו חוליית מחבלים במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול-כרם. לפי הפלסטינים, חמישה נהרגו בתקיפה, ובהם הייתם בלידי, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בעיר, ואחמד אל-סבעא, מראשי הג'יהאד האיסלאמי בנור א-שמס. גורמי ביטחון אמרו כי החוליה "תיכננה פיגוע גדול בטווח זמן מיידי, וכללה פעיל חמאס מרכזי מטול-כרם".
לפי הפלסטינים, בתקיפה חוסלו גם עלי חליל וג'מאל אבו-הנייה - שרצחו את אמנון מוכתר בקלקיליה. לאחר התקרית, כוחות צה"ל נכנסו לעיר כדי לבדוק את נסיבות האירוע, שבהמשך אומת כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני.
1 צפייה בגלריה
yk14024863
yk14024863
(הרכב שהותקף סמוך לטול כרם, אתמול | צילום: Raneen Sawafta - REUTERS)
מדובר צה"ל ודוברות שב"כ נמסר: "חוליית המחבלים שחוסלה מהאוויר הייתה בדרכה לבצע פיגוע. התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית של שב"כ ובאמצעות כלי טיס של חיל האוויר".
הרכב שבו נסעו המחבלים נשרף, וכוח צה"ל הגיע למקום אחרי התקיפה - כנראה כדי לוודא את תוצאותיה. כשעה לאחר התקיפה, התפרסמו ברשתות הפלסטיניות תמונות של מכתב שהושאר לכאורה ברכב - ובו צוואת המחבלים.
התקיפה בוצעה לאחר שלפני כשבוע וחצי תקף צה"ל חוליית מחבלים בטול-כרם, בחיסול שבו נהרג ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעיר, אשרף נאפע, ולצידו מפקד גדודי חללי אל-אקצא המקומי, מוחמד אבו-עבדו.
כשש שעות לאחר מכן, חוסלו ארבעה מחבלים נוספים. זאת, לאחר שהם פתחו באש לעבר לוחמי דובדבן, ואלה השיבו בירי - ולאחר מכן הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף את החמושים. המבצע בטול-כרם שהסתיים בשלום תוכנן לשעות הערב. לאור הסיכול האווירי המוצלח בבוקר החליטו בפיקוד מרכז להקדים אותו כדי לנסות לפגוע במחבלים נוספים.
מצה"ל נמסר כי "בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומג"ב חוסלה חוליית מחבלים במהלך היתקלות של כוחות מיחידת דובדבן בטול-כרם. באמצעות הכוונה מודיעינית של שב"כ, לוחמי דובדבן ויחידה 636, כלי טיס של חיל האוויר חיסל את החוליה".