ישנם ספורטאים שהמדליה האולימפית שוכנת בתוכם. מבעבעת, מדגדגת ומבקשת לצאת לאוויר העולם. התפקיד שלהם הוא לשלוף אותה החוצה. אותם ספורטאים יחידי סגולה אינם זקוקים להתעלות כדי לזכות במדליה אולימפית. הם לא צריכים להפתיע יריבים חזקים מהם ולא חייבים לשבור את השיא האישי שלהם. הם רק צריכים לבצע את הדברים שהם יודעים כהלכה, להוציא מהגוף שלהם את הביצוע שהם מסוגלים לו - והם יזכו במדליה. פשוט כי הם כל כך יותר טובים מהיתר. ארטיום דולגופיאט הוא אחד מאותם ספורטאים נדירים.
כשדולגופיאט מגיע לתחרות, כל תחרות, הוא יודע שהדברים תלויים בו. דרגת הקושי שלו כל כך גבוהה, האלמנטים שהוא בוחר לבצע כה מורכבים, כך שכל עוד יבצע אותם ללא שגיאות קשות - הוא יסיים את היום על הפודיום. לא תמיד הוא יזכה במדליית הזהב, ישנם עוד בודדים כמו האלוף האולימפי הטרי קרלוס יולו מהפיליפינים שמסוגלים להתחרות איתו, אבל אין כיום בעולם שלושה מתעמלים שמסוגלים לקבל ציון גבוה יותר מדולגופיאט ביום טוב שלו.
זה לא עושה את הדברים לפשוטים כמובן. גם אם המדליה שוכנת בתוכך, לא תמיד קל להוציא אותה. לפעמים הלב והראש רוצים מאוד, אבל הגוף אינו מצליח לבצע את הדברים שהוא מסוגל להם. ראינו את זה במוקדמות, אבל למרבה המזל גם זה הספיק. אחרי שהצליח להשתחל לגמר בסופו של דבר, דאגו להזכיר לנו שכעת מדובר במשחק חדש. זה נכון כמובן, רק שאצל דולגופיאט משחק חדש לא מסתכם רק בניקוד שמתאפס ובסיכוי השווה שיש לכל המעפילים לגמר לזכות במדליה.
אצל דולגופיאט משחק חדש הוא גם היכולת מעוררת ההשראה שלו לשכוח לגמרי מתצוגת הנפל בתחילת התחרות - או לפחות להניח אותה בתא רחוק וצדדי במאגרי הזיכרון, וברגע האמת לספק את הביצוע שהוא יודע - ולהוציא החוצה את המדליה השוכנת בתוכו.
החוסן המנטלי בולט אצל דולגופיאט לא פחות מהיכולות הטכניות הגבוהות שלו והוא הוכיח זאת לא רק אתמול, אלא גם ביום הנורא ביותר בתולדות המדינה. בצהרי 7 באוקטובר, כשהוא מודע לזוועות המתחוללות בארץ וכשאנחנו מתקשים אפילו לנשום באופן סדיר - דולגופיאט הצליח למשך דקות ספורות להתנתק ולבצע היפוכים אקרובטיים מרהיבים, שהכתירו אותו לאלוף העולם בענף המצריך ריכוז ודיוק עילאיים.
מדליית הכסף אתמול הפכה את דולגופיאט לספורטאי האולימפי הישראלי המעוטר ביותר בכל הזמנים, עם מדליות זהב וכסף. בכלל לא בטוח שבכך יסתכם הרקורד האולימפי המפואר שלו. למרות הפציעות הרבות שמהן הוא סובל והכאבים הבלתי פוסקים שרק הולכים ומתגברים עם השנים, דולגופיאט הצהיר עוד לפני אולימפיאדת פריז - שהוא ממשיך לאולימפיאדת לוס-אנג'לס 2028. אל תהיו מופתעים. הוא יודע יותר טוב מכולם שהמדליה עדיין שוכנת בתוכו, וכל עוד היא שם - הוא פה כדי להוציא אותה החוצה.
כשדולגופיאט מגיע לתחרות, כל תחרות, הוא יודע שהדברים תלויים בו. דרגת הקושי שלו כל כך גבוהה, האלמנטים שהוא בוחר לבצע כה מורכבים, כך שכל עוד יבצע אותם ללא שגיאות קשות - הוא יסיים את היום על הפודיום. זה לא עושה את הדברים לפשוטים כמובן. גם אם המדליה שוכנת בתוכך, לא תמיד קל להוציא אותה