עיר הג'ורות

הספורטאים והמארגנים חששו מכך, והנה זה קרה: על פי דיווח ב"דה סטנדרד", הטריאתלטית הבלגית קלייר מישל אושפזה כשהיא סובלת מהשפעות חיידק המעיים אי-קולי, המצוי ברמות גבוהות במים המזוהמים של נהר הסן – וההערכה היא כי נדבקה בזמן שהתחרתה. מישל השתתפה ביום רביעי בטריאתלון הנשים, בו מקצה השחייה נערך בנהר, סיימה במקום ה-38, ומאז היא חשה ברע, עד כדי כך שהועברה לבית חולים. בגלל האשפוז, נבחרת בלגיה נאלצה לפרוש מתחרות המיקס שתתקיים היום (יכול להיות שתידחה – הגשם גרם שוב להחמרת הזיהום), כשעוד לפני כן אמרה חברתה של מישל, ז'וליאן ורמיילן: "לאחראים אכפת מבריאות המשתתפים? בולשיט. הרגשתי וראיתי במים דברים שעדיף לא לדבר עליהם". כזכור, צרפת השקיעה 1.4 מיליארד יורו בניקוי הנהר, אך הזיהום נותר חמור.

המלך קרלוס

הזהב של קרלוס יולו, שהקדים את ארטיום דולגופיאט בגמר תרגיל הקרקע, היה רק השני בתולדות הפיליפינים. כנראה בגלל זה הממשלה וגופים שונים התחילו להרעיף עליו מתנות: בינתיים נרשמו בית, עוד דירת שני חדרים מרוהטת ו-200 אלף דולר, אבל זה כלום לעומת שני הבונוסים הטובים ביותר. הראשון הוא ראמן חופשי לכל החיים במסעדה מקומית, והשני הוא בדיקות קולונוסקופיה בחינם החל מגיל 45. מעניין מה יקבל אחרי שהביא אתמול עוד זהב בשולחן הקפיצות.

מחלף הסירה

הנרי פילדמן הבריטי הפך לספורטאי הראשון אי פעם שזוכה במדליה אולימפית בתחרות גברים ובתחרות נשים. הוא לא שינה את המגדר, אלא שהחוקים השתנו – החל מ-2017 מותר להגאים להיות חלק מצוות חותרים מהמין השני בענף החתירה, ואחרי שניווט לארד בסירת שמינייה של גברים בטוקיו, שיחזר את ההישג עם שמיניית נשים בפריז.