רפורמת החשמל סוף-סוף צוברת תאוצה: 10 ימים אחרי שהותר גם לבעלי מונה חשמל רגיל לעבור חברה, החל מעבר מסיבי לחברות הפרטיות שמשווקות חשמל בהנחה של 5%‑20%. 31,373 בתי אב כבר הצטרפו לרפורמה ועברו מחברת החשמל למספק חשמל פרטי. היעד של משרד האנרגיה הוא להגיע ל-100 אלף בתי אב עד סוף השנה.
כמעט כל מי שיעבור למשווקי החשמל החדשים - יחסוך כסף. לא מדובר בחיסכון כביר אבל זה כסף על "הרצפה" - מעבר לחברות הפרטיות יחסוך בין 5% ל-20% בסעיף צריכת החשמל בחשבון החשמל.
החברות שמשווקות חשמל הן סלקום, פרטנר, אלקטרה (סופר גז), פזגז, אמישראגז, בזק ו-HOT. חלק מהחברות נותנות אקסטרה הנחה ללקוחות התקשורת או הגז שלהן שיהפכו גם ללקוחות חשמל. הן מציעות כמה סוגי הנחות וכדאי לעשות השוואת מחירים ביניהן.
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד שקל. אני מברך את למעלה מ-30 אלף הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו".