1. טדי רינר הפיל את יריבו הקוריאני קים מין-ג'ונג בגמר האולימפי, קד את הקידה המסורתית בג'ודו. נתן חיוך של "זכיתי בעוד זהב" ואז הסתכל לעבר הקהל, והרגיש את אלפי האוהדים מסתכלים עליו בחזרה – מחכים למשהו. לקח לו כמה שניות להבין מה הם רוצים ממנו, עד שנפל לו האסימון: הוא הדי-ג'יי שצריך להתחיל את המסיבה. רינר נפל על ברכיו ושאג, והקהל הגיב בשאגה משלו. ממש כמו בהכתרה של סימבה במלך האריות. זה היה רגע מצמרר. רגע מושלם שמגלם בתוכו את ההבדל הגדול בין טוקיו 2020 לפריז 2024: הקהל.
קשה להיזכר מתי היה קהל כל כך מטורף במשחקים האולימפיים. מוקדמות אתלטיקה בבוקר? האצטדיון מלא. חץ וקשת? אין כרטיסים. ג'ודו? אל תפנטזו בכלל. ולא מדובר בקהל קונצרטים, אלא של כדורגל. כזה שמעודד, דוחף, צורח את נשמתו ונותן "אולה" בכל פעם שלאון מרשאן מוציא את ראשו מהמים. כיף לראות את הספורטאים האולימפיים, שלא רגילים לקהל כזה, מתענגים על כך ומעריכים כל רגע. ספק אם סיבוב הניצחון של רינר ונבחרת צרפת באולם הג'ודו הסתיים, מישהו צריך ללכת לבדוק מה קורה שם.
2. פמקה בול ההולנדית הפכה לתופעת רשת לפני כמה חודשים. הקול הגבוה שלה המריא לגבהים חדשים אחרי ששברה את השיא ב-400 מטר באולם, הזכיר להרבה אנשים את מיקי מאוס והכינוי נדבק. בשבת הרשת נשברה שוב כש"מיקי מאוס ההולנדית" נתנה שואו ב-400X4 מעורב ועקפה שלוש רצות בדרך לזהב. הזהב הראשון של וולט דיסני במשחקים האולימפיים.
3. פליקס לברון הצרפתי בן ה-17 נראה כמו יוטיובר שעושה מיליונים על טיפים לניצחון בפורטנייט, אבל הנער הממושקף הוא בכלל מדליסט הארד בטניס שולחן, משחק של מקלטים בבניין שיצא מכלל שליטה. סתם, כיף לראות ילד כל כך שמח בלי קשר לכמה לייקים הוא קיבל בטיקטוק או מכמות העוקבים שלו באינסטגרם. המטרה הבאה שלו תהיה לקנות משקפיים חדשים, כי נראה שהוא קיבל אותם בירושה מסבא.
4. שלי אן פרייזר, איילין תומפסון-הרה ושריקה ג'קסון נפצעו. שקארי ריצ'רדסון סיימה רק במקום השני. המשותף לכולן? השתתפו בסדרה "ספרינט". אפשר כבר לדבר על קללת נטפליקס. פשוט לא ייאמן הנאחס הגדול שהיה פה. הנה לקח לספורטאים הבאים בתור: קודם תזכו בזהב אולימפי ורק אז תצלמו דוקו. אל תאפשרו תיעוד לייב, זה ייגמר בבכי.
5. הוועד האולימפי עושה מאמצים כבירים למנוע מהאולימפיאדה להיות ויראלית. כל וידיאו שעולה מהמשחקים על ידי אנשים פרטיים נמחק תוך שעות. הזוי, כאילו צריך להסביר להם איך האינטרנט עובד. נכון שצריך לשמור על זכויות השידור, אבל וידיאו של חצי דקה לא יגרום לאף אחד נזק ובוודאי לא ייפגע ברייטינג. תנו לפיד בטיקטוק להתפוצץ מרוב תוכן אולימפי, האולימפיאדה שייכת לכולנו.