זה אולי נראה כמו מהלך מינורי אבל ההד שהוא יוצר דרמטי: שטראוס שינתה את הלוגו של גמדים לגמדים.ות בפונט משולב "דו-מגדרי" ועוררה סערה. בדברי ההסבר נכתב: "בחרנו לקחת חלק ביצירה ועידוד מודעות, שגם בנים וגם בנות יכולים ויכולות לעשות הכל...כל אחד ואחת יוכלו לקרוא גם 'גמדים' וגם 'גמדות'". בנוסף מציעה שטראוס להורים לאפשר לילדים יותר חופש להיות מי שהם – גם אם זה כולל טשטוש גבולות מגדריים.
הקמפיין יצר סערה ברשתות החברתיות, בטענה שהמהלך של שטראוס מטרתו לעודד טשטוש מגדרי וחד-מיניות בקרב פעוטות וילדי גן שהם אוכלוסיית היעד של גמדים. מנגד, היו לא מעט שחשבו שמדובר במהלך מצוין ששטראוס, חברה מסחרית, עולה על עגלת הקִדמה והשינוי ללא פחד.
צרכנית בשם צפנת נורדמן, כתבה ברשת X: "היוש קבוצת שטראוס, קחו את הידיים המטונפות שלכם... הורידו אותן מהילדים שלי. 'גמדים' לא ייכנס אלינו עד לשינוי הלוגו הקטן-גדול, עד שמעדן גבינה יחזור להיות סתם מעדן גבינה, לא תעמולה בכפית". העיתונאית מיכל פעילן הגיבה: "רוצים שילדות ירגישו שרואים גם אותן ולא רק את הבנים...". אחרים כתבו שבזכות אנשים כמו אלו משטראוס היא הפכה לעו"ד ויכולה להצביע בבחירות, במקום להיות "מכונת ילודה וניקיון בלבד".