דווקא כשהעצבים של הציבור בישראל רופפים – בקואליציה חזרו לעסוק בחקיקה פוליטית: מליאת הכנסת התכנסה אתמול למרות הפגרה, בהחלטת הקואליציה, כדי להעביר חוקים של משרד התקשורת, משרד הדתות ואת "חוק הרבנים המרוכך" של ש"ס, שבינם לבין המלחמה אין דבר וחצי דבר.
מי שהצליחה לטרפד חלק מהחוקים של הקואליציה היא סיעת עוצמה יהודית שסירבה לתמוך בחוק של ש"ס, שנקרא גם חוק המועצות הדתיות, עד שיו"ר המפלגה איתמר בן גביר יצורף לפורום ביטחוני מצומצם במהלך המלחמה. בתגובה לחרם של עוצמה יהודית החליטה הקואליציה שלא לתמוך בחוקים של ח"כים מעוצמה יהודית שהיו אמורים להגיע להצבעה בכנסת. בשורה התחתונה: הקואליציה התעלמה מאירועי היום, שידרה עסקים כרגיל אבל כשלה באישור חלק מהחוקים הפוליטיים שרצתה להעביר.
"במקום שהכנסת תתכנס ותדון בנושא החטופים, החזרת הישראלים שתקועים בחו"ל, היערכות משק האנרגיה להתקפה כוללת ועוד נושאים שקשורים למלחמה, הממשלה מכנסת את מליאת הכנסת כדי לדון בהטבות לערוץ 14, בחוק הרבנים 2 ובסכסוך בין דרעי לבן גביר", תקפה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), "וכל זה בזמן שהמוני ישראלים יושבים בבית בלחץ ובבתי המרקחת אזלו הכדורים נגד חרדה". ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר: "מקיימים ישיבה מיוחדת בכנסת כדי להעביר כל מיני חוקים קיקיוניים, מושחתים, מטופשים. זה מה שהכנסת עושה כשבחוץ כל אבא, כל אמא וכל ילד מודאגים ושואלים מה קורה מחר".
"חוק הרבנים המרוכך" נפל כאמור בעקבות החרם של בן גביר, שהאשים את הליכוד ואת ש"ס בפגיעה בביטחון המדינה. "בשביל חוק הקומבינות של אריה דרעי הליכוד מוכן לפגוע פגיעה ממשית בביטחון אזרחי ישראל", אמר, "פשוט מדהים היה לשמוע שמסירים מסדר היום את ההצעות של חברי הכנסת צביקה פוגל, לימור סון הר מלך ויצחק קרויזר, הצעות חוק במאבק בפשיעה ובטרור, שהם בליבת העשייה למען ביטחון המדינה. הווטו של הצירוף שלי לקבינט המלחמה, גם של גלנט וגם של דרעי, פוגע שוב בביטחון אזרחי ישראל. בושה וחרפה". בש"ס ובליכוד סירבו להגיב על הדברים.
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד נאם בכנסת, והקדיש את דבריו לאריאל ביבס ש"חגג" אתמול יום הולדת 5 בשבי חמאס בעזה. "אני לא יודע אם הוא חי או מת, אני כן יודע איפה הוא. הוא במנהרות חמאס. או ילד קטן, או חס וחלילה גופה קטנה", אמר, "הוא במנהרות חמאס והדרך היחידה להחזיר אותו היא עסקה. הממשלה הזו נרדמה בבייביסיטר, וכשהיא התעוררה התברר שקרה דבר נורא. ילד בן חמש נעלם מהבית. הוא נחטף. הוא נלקח בידי אנשים נוראים. אז יש לה עכשיו תפקיד אחד ורק אחד: להחזיר אותו הביתה".