ניתאי חסון ונועה לסרי עשו היסטוריה במשחקים האולימפיים במרינה במארסיי עם השתתפות בכורה בדגם המעורב של ה-470. הצמד משייט בימים אלו עם סירה הנושאת את השם "נובה", זכר לאותה מסיבת טבע ומוזיקה מהשבת הארורה של 7 באוקטובר. חסון היה זה שהציע לקרוא בשם זה לסירה האולימפית, כהנצחה לנרצחים במתקפת הטרור.
1 צפייה בגלריה
yk14028613
yk14028613
(חסון ולסרי. יום קריטי | צילום: Clive Mason/Getty Images)
בדיוק כמו שגל פרידמן ושחר צוברי הובילו את הגולשים תום ראובני ושרון קנטור לפודיום בדגם הפויל, גם פה התקבלה החלטה משמעותית של יו״ר איגוד השייט שי בובר למנות לפרויקט ה-470 שייט אולימפי מוכח ובעל ניסיון רב - גידי קליגר, שכספורטאי השתתף בשלוש אולימפיאדת רצופות: אתונה 2004, בייג'ינג 2008 ולונדון 2012. לאחר פרישתו זכה לאמן את נבחרות סינגפור ושוודיה ולהוביל את צמד הגברים הספרדי ג'ורדי צמאר וניקולס רודריגס לזכייה במדליית הארד בטוקיו 2020.
חסון ולסרי משייטים יחדיו רק שנתיים. במונחים של שייט, בטח בדגם מעורב שמצריך הבנה ושיתוף פעולה, זה נחשב פרק זמן קצר מאוד. חסון בן ה-26 נכנס לעולם השייט בגיל שמונה בשדות ים וזכה עם טל הררי פעמיים באליפות אירופה לנוער, לסרי הצעירה ממנו בשנה התחילה בכלל בטניס ואף הייתה אלופת ישראל עד גיל 16, אבל כמי שמתגוררת בבנימינה היא הגיעה מדי פעם לשדות ים והתאהבה בענף הימי.
באליפות העולם האחרונה לפני חמישה חודשים סיימו השניים במקום החמישי, מרחק שש נקודות בלבד מהפודיום, אולם בשל רוחות חלשות שיוט המדליות בוטל. למרות שמדובר בהישג שיא שלהם, הם פיספסו הזדמנות להתקדם עוד יותר.
הצמד הגיע למארסיי והפתיע בשלושת ימי השיוט הראשונים, ומדורג במקום השישי הכללי. אתמול אחר הצהריים השניים יצאו לשייט ברוח קלה של 6 קשר, ואחרי שכבר התייצבו במקום השני הוחלט לבטל את השיוט ולקיים היום את שיוטים 7 ו-8.
עד לשיוט המדליות ישנם עוד ארבעה שיוטים, ולביצועים של הצמד הישראלי היום יש משמעות גדולה בניסיון להתקרב אל הפודיום.