אנסטסיה גורבנקו סיימה את האולימפיאדה בטעם מריר. זו לא רק אי-ההצלחה להעלות לגמר ה-400 מטר מעורב, אלא בעיקר הפארסה שמנעה ממנה להשתתף בגמר ה-200 מעורב. אתמול היא פירסמה פוסט שבו תקפה את איגוד השחייה, ולאחר מכן גם נודע כי היא לא תשתתף באליפות ישראל שנפתחה אתמול בגלל עייפות.
"עם סיום חלקי במשחקים האולימפיים, אני רוצה לשתף אתכם בתחושות החמצה, אכזבה ותסכול המלוות אותי", כתבה השחיינית בת ה-20. "לצערי הרב לא הצלחתי להביא את יכולותיי הטובות לבריכה ולא עמדתי בציפיות ובמטרות שהצבתי לעצמי. אני בטוחה שאלמד מהטעויות שביצעתי במהלך התחרות ואיישם את הלקחים במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028 ובדרכי אליהם".
גורבנקו סיימה תשיעית במוקדמות ה-200 מעורב והוגדרה כמחליפה ראשונה למקרה שאחת משמונה השחייניות שמעליה לא תוכל להתחרות. ואכן, האוסטרלית אלה ראמזי הודיעה שהיא חולה לפני המשחה. גורבנקו הוזמנה להחליף אותה - אך רק 25 דקות לפני הזינוק, ולא הייתה מוכנה כלל לתחרות. היא אפילו לא הייתה באזור הבריכה כאשר הגיע הטלפון, אלא בכלל הייתה בדרכה לארוחה של הוועד האולימפי (אליה הוזמנו ספורטאים ישראלים נוספים).
אי-ההשתתפות שלה עלתה לה בהפסד של 65 אלף שקל: בהתאם למענקים שעליהם החליט הוועד האולימפי, עלייה לגמר שווה בונוס של 20 אלף שקל, ומקום שביעי (שבו הייתה מסיימת אם הייתה שוחה בגמר, מאחר שאחת השחייניות נפסלה) היה שווה עוד 45 אלף שקל.
על כך כתבה: "התסכול גדול במיוחד לנוכח העובדה שהייתה לי הזדמנות להתחרות בגמר האולימפי ב-200 מ' מעורב ולאור החלטת הצוותים המקצועיים נמנעה ממני הזכות הגדולה לשחות בגמר אולימפי ולהמשיך ולייצג את המדינה. אני מקווה שכפי שאני בודקת את עצמי לאורך כל הדרך, כך יעשו גם הגורמים האחראים המנהלים אותי מקצועית".
גורבנקו כועסת מאחר שלא שותפה בהחלטה, וכאשר הגיע הטלפון המאוחר לאיגוד הישראלי, התשובה הייתה כי לא תתחרה בגלל ההתראה הקצרה – מבלי שהתייעצו איתה. באיגוד הישראלי טוענים כי השיחה הגיעה ברגע האחרון, וכי הצוות המקצועי של גורבנקו החליט שאין צורך שתהיה באזור הבריכה. אגב, גם השחיינית השנייה שהייתה ברזרבה לגמר לא הספיקה להגיע, ורק שבע שחייניות התחרו בו. מהאיגוד נמסר בתגובה: "נפיק לקחים מהאירוע".
לסיכום הפוסט שלה כתבה גורבנקו: "ברצוני לומר תודה לכל מי שתמך בי וליווה אותי לאורך הקמפיין וכמובן למשפחה שלי שתומכת ומלווה אותי כל השנים. אנחנו נמצאים במדינה בתקופה לא פשוטה וברצוני להגיד תודה ולאחל בהצלחה לכוחות הביטחון ורפואה שלמה לפצועים, ולייחל לחזרתם של כל החטופים והנעדרים במהרה לביתם".