צפון תחת אש: גבר כבן 30 נפצע באורח אנוש ו-18 בני אדם נוספים באורח קל ובינוני, כתוצאה ממתקפת הכטב"מים של חיזבאללה לאזור נהריה, בשעות הצהריים המוקדמות. לפחות שני כטב"מים חדרו לשטח ישראל, אחד מהם יורט והשני התפוצץ בצומת הסמוך למזרעה. בהמשך הודיע צה"ל כי מתחקיר של האירוע עולה כי "מדובר בנפילת מיירט שהחטיא את המטרה ופגע בקרקע. כתוצאה מהנפילה נפגעו מספר אזרחים, האירוע מצוי בתחקיר".
הכטב”ם שהתפוצץ פגע בבסיס שרגא, ושבעה חיילים נפגעו מהדף וחרדה ופונו למרכז הרפואי לגליל. המיירט נפל בכביש 4 בשטחי מועצת מטה אשר, וזמן קצר לאחר מכן שיגר חיזבאללה שני כטב"מים נוספים. אחד מהם יורט באזור מצפה הילה בגליל המערבי, והשני יורט בשעל ובקלע. מנגד, בצד השני של הגבול, חיזבאללה הודיע על חמישה פעילים שנהרגו אתמול. הארגון לקח אחריות על התקיפה, וטען כי שיגר "נחיל כטב"מים" בתגובה על חיסול בעבא בדרום לבנון שלשום.
בשעות הערב, לקראת נאום נסראללה, קראו הרשויות בצפון לתושביהן להישאר בסמוך למרחבים המוגנים. בהמשך הופעלו אזעקות ללא הפסקה בקריית-שמונה, מעיין ברוך ויישובים נוספים בגליל, ורגעים לאחר תום הנאום לקח חיזבאללה אחריות על הירי. באזור בית הלל פרצה שריפה, לאחר שככל הנראה רקטה נפלה בשטח פתוח סמוך ליישוב. לאחר מכן, בעקבות מטח נוסף של עשרות רקטות, פרצו שריפות במספר מוקדים סמוך לקריית-שמונה. כמו כן, אזעקות הופעלו בשדרות ובאשקלון, וזוהו שלושה שיגורי רקטות מצפון רצועת עזה.
אבי עזרן מנהריה היה בצומת בעת פיצוץ הכטב"ם. "התקרבתי לרמזורים וראיתי אנשים על הרצפה", סיפר ל"ידיעות אחרונות", "עצרתי את האוטו ופתאום אני שומע אזעקה ורואה כטב"ם מולי, בגובה של שישה-שבעה מטרים. הוא התחיל להתנדנד ואחרי זה שמעו בום".
עזרן ביקש להעביר מסר למקבלי ההחלטות: "אתם ממשלה כושלת. אני עצבני. הילדים שלי סובלים, כל נהריה, כל הצפון, כל היישובים בצפון סובלים. ביבי, תפתור לנו את הבעיה הזאת. כל העסקים שלנו סגורים. אין לנו מה לעשות כבר בעיר? לתת להם את המפתחות של הבית? אני דורש שניכנס בהם, נסראללה מבין רק כוח".
מאור אמסלם, תושב הקריות, נקלע גם הוא לזירת האירוע. "הכטב"ם היה מטר מעליי", תיאר, "שמענו את השריקה שלו ואז היה פיצוץ. כל החלקים עפים, זכוכיות, אבנים, הכול פשוט עף פה לכל הכיוונים ולמזלי אנחנו עמדנו מעבר לכביש וניצלנו. אני אישית יצאתי בנס".
עד ראייה נוסף, הישאם גדבן, שיתף: "עמדנו ברמזור וראינו את הרחפן מעלינו. נגרם נזק לרכב, מלמטה במנוע, בשמשה הקדמית. מזל גדול. זה כביש ראשי, אי-אפשר לרדת באמצע הרמזור. זה קרה בשניות. אני מפוחד".
קורל, שנפגעה באורח קל והגיעה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, סיפרה כי "נהגתי בדרך עם הילד, בן שלושה חודשים, והכטב"ם נפל ממש לידנו. התנפצה לי השמשה האחורית מרסיס ועצרנו בצד. ברוך השם אנחנו בסדר. הגעתי מכיוון הקריות ולא שמעתי את האזעקה. זה היה נס גדול".
על רקע המתקפה, השמיעו תושבי מזרעה הסמוכה לנהריה ביקורת חריפה על היעדר מקלטים במקום. מוחמד עוואד, אחד התושבים, אמר: "בכפר יש מקלט בבית הספר ועוד אחד במתנ"ס, אבל זה מספיק רק למספר קטן מאוד של אנשים. אנו עומדים בפני סכנה שמאיימת על חיינו ואין לנו מקומות בטוחים להגן עלינו מהטילים. היום הפיצוצים היו מאוד קרובים אלינו, אם זה היה מתרחש בשכונת מגורים - היינו רואים קורבנות". צעיר אחר אמר כי "אנחנו במרחק דקה מנהריה, ושם יש מקלטים להגן על כולם, רק בגלל שזו עיר יהודית, בעוד שאנחנו הערבים כאילו לא ראויים לשירותים האלה".