"לנו לא היה ספק שאמא נרצחה יחד עם אבא שלי. הצבא מצידו המשיך לחפש עדויות לזה ולפני כמה שבועות הם מצאו ממצאים חדשים ליד הבית של ההורים. נמצאו שתי שיניים, שזוהו כשל אמא, באופן חד-משמעי. זה, בתוספת עובדות נסיבתיות אחרות, הספיק לוועדה לקבוע את מותה באופן רשמי". כך אמרה אמש מור ינון, בתם של יעקב ובלהה ינון ז"ל מנתיב העשרה, אחרי שקיבלה את הודעת צה"ל שלפיה בלהה (76) נרצחה לצד בעלה, יעקב, ב-7 באוקטובר.
עד אמש הוגדרה ינון כ"נעדרת האחרונה" שלא היה ידוע אם נחטפה או נרצחה ב-7 באוקטובר. ביום הטבח היא שהתה עם בעלה יעקב - שנרצח גם הוא - בביתם במושב נתיב העשרה.
1 צפייה בגלריה
yk14029956
yk14029956
(בלהה ינון ז"ל)
הסיבה לקושי הרב באיתור ממצאים שיעידו מה עלה בגורלה של ינון הייתה העובדה שהמחבלים שחדרו למושב הציתו את ביתם של בני הזוג, ועד כה רק ה-DNA של יעקב נמצא בזירה המפויחת - ואילו מבלהה אשתו לא נותר סימן.
בתוך הכאוס ששרר בימים הראשונים אחרי 7 באוקטובר, הוכרז גם מותה של בלהה, ולכן בני משפחתה ישבו שבעה על שני בני הזוג. אלא שבהמשך התעורר ספק באשר למותה של בלהה, עד שאמש שם צה"ל קץ לאי-הוודאות. "צה"ל, אגף כוח האדם בפרט ומפקדת החטופים באמ"ן, ניהלו מאמץ חקירה נרחב במסגרתו פעלו צוותים שונים, במגוון תחומים, על מנת לברר מה עלה בגורלה של בלהה ינון ז"ל", נמסר מצה"ל. "במסגרת פעילות זו, אותרו לאחרונה ממצאים במרחב ביתה, אשר לאחר הליך בחינה ופענוח מורכבים, ניתן לאשר את זיהויה. ועדת מומחים של משרד הבריאות, בהשתתפות נציגי צוות החקירה של צה"ל, נציגי המכון הלאומי לרפואה משפטית, משטרת ישראל ובשיתוף עם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, קבעה על בסיס מצרף של ממצאים, כי בלהה ינון ז"ל נרצחה ב-7 באוקטובר".
"זה עדיין הפתיע אותנו שאחרי עשרה חודשים מוצאים שיניים במקום שכבר ניקינו ופינינו ממנו את ההריסות", הוסיפה אמש הבת, מור. "היינו שם מלא פעמים. כל הזמן חיפשו ממצאים, גם ארכיאולוגים של רשות העתיקות וביולוגים חיפשו, אבל לא ציפיתי שימצאו משהו חדש. זו סגירת מעגל לחלק מהילדים והנכדים, אבל לנו זה פחות. למרות זאת זה מציף הכל מחדש. אנחנו כל יום חושבים עליהם, חיים את 7 באוקטובר".