אולם שאמפ דה-מארס בפריז, שסיפק לישראל שלוש מדליות בתוך 24 שעות, הפך אמש למוקד עלייה לרגע של ישראלים. הסיבה: קרב הגמר בהאבקות חופשית של האמריקאית-ישראלית, וזוכת מדליית הזהב, עמית אלאור מול יריבה מקירגיסטן, מירים ז'ומנזארובה.
הוריה של אלאור, יאיר ואילנה עזבו בשנות ה-80 את אשקלון לטובת קליפורניה, אולם אלאור בעצמה הייתה זו שנתנה תחושה ישראלית למדליה שלה. היא הביעה הזדהות עם מה שקרה מאז 7 באוקטובר בישראל. רבים מבני משפחתה מתגוררים באשקלון המופגזת, שאליה היא מגיעה מדי קיץ ומתאמנת במועדון המקומי. "אני ישראלית לכל דבר", היא אמרה בסיום. "שתי מדינות מאחוריי, ארה"ב שאני מייצגת וישראל שבליבי".
1 צפייה בגלריה
yk14030359
yk14030359
(צילום: Arlette Bashizi, רויטרס)
אביה, יאיר, לשעבר אלוף ישראל בהדיפת כדור ברזל, הלך לעולמו ולא הספיק לראות את ביתו מייצגת את ארה"ב וזוכה תחתיה במדליית הזהב האולימפית. אלאור היא אחת מבין שישה ילדים שחלקם גם כיכבו בהאבקות.
כבר בגיל 20 היא אגדה ספורטיבית, ובארבע השנים האחרונות לא הפסידה אף קרב. הסטטוס של אגדה ממש לא פומפוזי, גם לא פרובנציונלי מאחר והיא ישראלית, האמריקאים עצמם שמו אותה ברשימה אחת עם כוכבות אולימפיות כמו סימון ביילס והשחיינית קייטי לדקי, וההערכות כי היא עומדת להיות אחת המתאבקות הגדולות בהיסטוריה עם רצף מדליות זהב אולימפיות, אחרי שזכתה באליפויות העולם בכל גיל אפשרי. "דיברתי רק עברית עד שהלכתי לגן המקומי. אני מאמינה שלא הייתי האדם שאני היום ללא הרקע היהודי שלי. אני מייצגת את ארה"ב וגם את ישראל. חשוב לי אחרי מה שראיתי ב-7 באוקטובר, לגרום לשמחה בישראל. ישראל זה הבית השני שלי", היא סיפרה.