כאשר הרכיבו בוועד האולימפי הישראלי את רשימת המועמדים לחזור מהמשחקים בפריז עם מדליה, הם הציבו בראשה את נבחרת ההתעמלות האמנותית. לפני ארטיום דולגופיאט, רז הרשקו, ענבר לניר ושרון קנטור שזכו בסופו של דבר בכסף, ובטח לפני תום ראובני ופיטר פלצ'יק המפתיעים. הנבחרת סומנה כדבר הגדול ביותר, באנקר על הפודיום - רצוי על המדרגה הגבוהה מכולן.
זה לא קרה סתם. לפני פחות משנה היא זכתה לראשונה במדליית הזהב בקרב-רב באליפות העולם, עם ניהול בווייב אחר של איילת זוסמן אחרי העזיבה של אירה ויגדורצ'יק והדיסציפלינה הקשוחה שלה. אמנם באליפות אירופה האחרונה לפני שלושה חודשים היא לא עלתה על הפודיום, אבל עדיין, בהיעדרן של רוסיה ובלארוס המושעות, מדובר בנבחרת שיכולה להשמיע מחר את התקווה בפעם השנייה במשחקים. אבל קודם כל הן חייבות כמובן לעבור היום (11.00) את המוקדמות.
2 צפייה בגלריה
yk14032651
yk14032651
(נבחרת ההתעמלות האמנותית. שלוש שנים של עבודה אינטנסיבית | צילום: עוז מועלם)
את האימונים האינטנסיביים לקראת ההופעה בפריז הן קיימו באוהל מיוחד שהוקם במכון וינגייט, וממנו כבר יצאה אלופה אולימפית אחת תחת אותה מאמנת - לינוי אשרם, שגם סייעה להן. אופיר שחם (19), דיאנה סברצוב (19), הדר פרידמן (18), רומי פריצקי (20) ושני בקנוב (18), חמש מהמתעמלות המוכשרות ביותר שידע הענף, עמדו כבר כמעט על כל פודיום אפשרי בשלוש השנים האחרונות. הבוקר הן ילבשו את בגדי הגוף, יתאפרו, יאספו את השיער ויחד עם כוורת מנוסה הכוללת את המאמנות אלה סמופלוב, נטשה סטיפנובה וג'ולייטה קנטלופי, הן ינסו לעשות משהו שאף נבחרת ישראלית עוד לא השיגה, לעמוד על הפודיום האולימפי היוקרתי, עם כל הכבוד למדליה הקבוצתית בג'ודו שהיא יותר יכולת של ספורטאים בודדים ופחות עבודת צוות.
אלו היו שלוש שנים מאתגרות וקשוחות מאוד למתעמלות הצעירות של זוסמן. 12 שעות אימון ביום, חזרות בלתי פוסקות, פילאטיס ואמבטיות קרח כדי להקל על השרירים הכואבים והסימנים הכחולים. הן גרו יחד בווינגייט וניזונו מתפריט שמתאים למתעמלות: אורז, גזר, תפוחי אדמה ובשר עוף רזה מוקפץ עם ירקות. לא ארוחות שחיתות, אבל גם לא האובססיביות סביב המשקל כמו פעם במטרה לשחרר את הלחץ מהצעירות, שזכו בשנים האחרונות בשתי מדליות זהב ושתיים מכסף באליפות העולם ובשתי מדליות זהב ושלוש כסף באליפות אירופה.
אם בטוקיו הייתה לנו אשרם אחת מופלאה, בפריז יכולות להיות לנו חמש מופלאות - כל אחת מהן בנפרד ואז ביחד כקבוצה. מחוץ לאוהל ההתעמלות בווינגייט תלוי שלט, שהן ראו כל יום: "האמינו בחלום שלכן, פריז 2024". הבוקר מתחיל השלב האחרון בדרך להגשת החלום הגדול שלהן: לזכות במדליה אולימפית נוספת עבור ישראל.

עבודת הגמר של אטמנוב

זמר קצר אחרי שהנבחרת תסיים את תרגילי המוקדמות שלה, תעלה דריה אטמנוב לגמר היחידות (15.30) אליו העפילה אתמול מהמקום השביעי.
2 צפייה בגלריה
yk14033215
yk14033215
מהמקום השביעי. אטמנוב | צילום: עוז מועלם
אטמנוב בת ה-18, אלופת אירופה מ-2022 ומדליסטית הארד מאליפות העולם 2023, דורגה אחרי החלק הראשון של המוקדמות רק במקום ה-11 עם תרגילים פושרים בכדור (ציון 32.700) ובחישוק (33.250), כשרק עשר הראשונות עולות לגמר. אחרי ההפסקה קיבלה הישראלית 32.400 נקודות בסרט, ציון שנחשב גבוה במכשיר זה - מה שהעלה אותה למקום התשיעי בדירוג הכללי. היא הופיעה לצלילי "שיר למעלות" בביצוע גד אלבז, שנעשה פופולרי בזמן המלחמה. בהמשך הספיק לה ציון של 32.100 באלות כדי לדלג מהמקום השביעי לגמר, שם יתאפסו הנקודות.
אטמנוב אמרה בסיום: "אני מתרגשת, זה כיף. עשיתי את המקסימום שלי בכל תרגיל. עכשיו אני מתרכזת בגמר". המאמנת איילת זוסמן: "היא נתנה היום את המאה אחוז שלה, והיא יכולה יותר. אני מאמינה בה".