במחקר של "מקינזי" משנת 2023, יותר מחצי מהמשיבים מדור ה-Z אמרו שכושר נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם וסקרים נוספים מראים שיותר צעירים הולכים לחדרי כושר בתדירות גבוהה יותר מאשר בעבר, כך מדווח ה"ביזנס אינסיידר". זה כמובן משפיע על רשתות חדרי הכושר שחוות גידול משמעותי במספר המנויים.
עוד מתברר שדור ה-Z אוהב להרים משקולות, ובסקר של CivicScience משנת 2022, אימוני כוח היו סוג האימון הנפוץ ביותר. "יש שינוי מהאימונים של אמא שלי, שהייתה מתמקדת בכושר אירובי כדי להיות רזה. עכשיו בנות רוצות ישבנים גדולים ושרירים בולטים", אמרה אחת הצעירות ל"ביזנס אינסיידר".
החיפוש אחרי גוף מפוסל הוא אחת הסיבות שצעירים מגיעים לחדרי הכושר בהמוניהם: הרמת משקולות דורשת ציוד שמסובך להתקין בדירה קטנה. אבל יש עוד גורמים: בתקופה שבה קשה להכיר אנשים, זוהי דרך קלה לצאת ולהכיר חברים חדשים. חדרי כושר הפכו למקום הבילוי האהוב על דור ה-Z — אך יש בעיה אחת: הרשתות תלויות בכך שהמנויים לא יגיעו, הם לא בנויים לדור ה-Z.
למשל רשת Planet Fitness, הרשת הפופולרית ביותר בארה"ב, מחזיקה בממוצע 6,500 חברים לכל חדר כושר, שיכול להכיל רק כ-300 אנשים, ובשלוש השנים האחרונות יש עלייה משמעותית, במיוחד בקרב צעירים, בהגעה לחדר כושר. זה עשוי לגרום ליותר חדרי כושר לחשוב מחדש על המודל העסקי שלהם, ובאמת רבים מעצבים מחדש את החללים עם אזורי בילוי טובים יותר. הצרכים של דור ה-Z משתנים - עכשיו תעשיית הכושר צריכה להדביק את הקצב.