התקופה הקשה שעברה דריה אטמנוב בסבב האולימפי האחרון הסתיימה שלשום עם הופעה מכובדת והמקום החמישי, הגבוה ביותר אחרי המדליה המוזהבת של לינוי אשרם, שלנעליה הגדולות היא הייתה אמורה להיכנס.
1 צפייה בגלריה
yk14033594
yk14033594
(דריה אטמנוב והכדור | צילום: עוז מועלם)
הדמעות שמילאו את עיניה של המתעמלת (18) בכל פעם שנזכרה במה שעבר עליה בשנתיים האחרונות, שידרו שגם מהמקום הזה היא יכולה הייתה להשתפר. אלמלא נפילת הכדור בתרגיל השני היא הייתה יכולה להיאבק על מדליית הארד.
הבעיה המרכזית של אטמנוב, אלופת אירופה ב-2022 ומדליסטית ארד באליפות העולם ב-2023, הייתה הפציעה שהשביתה אותה לשנה שלמה וגזלה ממנה זמן אימון יקר. היא שברה את רגלה בפעם השלישית לפני אליפות העולם לפני שנתיים, ורק בזכות מאבק עצום וכוח רצון אדיר היא עמדה על הרגליים בערב שבת וסיפקה הופעה מצוינת בשלושה מארבעת התרגילים.
"מה שעבר עליי בשנים האחרונות זו רכבת הרים קשה", היא אמרה בסיום, "אבל היה שווה את זה וליזק אותי המון. לא יודעת אם יש אכזבה שלא עשיתי פודיום, אני גאה שנתתי את המקסימום. הכדור נפל וזה קורה, מתאפסים וממשיכים הלאה".
הפציעות הקשות עשויות להכריע שהיא לא תמשיך למשחקים בעוד ארבע שנים בלוס-אנג'לס. "אני רגע אחרי סיום התחרות, אחשוב עם עצמי מה לעשות בהמשך. שמחה שריגשתי הרבה אנשים עם ההופעה שלי. אני רוצה להגיד למתעמלות הצעירות שימשיכו לחלום ולעבוד קשה".
המנהלת המקצועית, איילת זוסמן, הוסיפה: "שמחה שדאשה הראתה את עצמה בתחרות הגדולה בקריירה. זו לא החמצה, כי היא עשתה שלושה תרגילים ממש טובים, ואז טעות קטנה אבל מאוד-משמעותית הפחיתה שלוש נקודות. אסור היה לה להפיל, אבל ככה זה כנראה היה צריך להיות. היא נלחמה עד לרגע האחרון על כל עשירית. לא ציפינו למדליה, ולכן המקום החמישי הוא ווין-ווין".
זוסמן הוסיפה: "לא מכירה מתעמלת בעולם שאחרי כל כך הרבה פציעות ממשיכה עד לאולימפיאדה. זה קרה בזכות כל האנשים שעזרו לנו, כולם עטפו אותה שתעמוד על הרגליים. היא התמודדה בכל תרגיל עם רמת קושי מדהימה, אבל בגלל הפציעה לא הייתה האפשרות להוביל לביצועים מקסימליים".

מחוץ לטופ 20

אמנם אף אחד לא ציפה למדליה ישראלית במרתון, אך הציפיות של הוועד האולימפי הישראלי היו ששני רצים בכחול-לבן יסיימו בעשירייה הראשונה - וזה לא קרה. מארו טפרי סיים במקום ה-26 בלבד עם תוצאה של 2:10.42 שעות, גשאו איילה דורג 31 עם 2:11.39 וגירמה אמרה 41 עם 2:12.51.
האתיופי טמיראט טולה חצה ראשון את קו הסיום עם שיא אולימפי, 2:06.26. הקנייתי אליוד קיפצ'וגה, מדליסט הזהב בריו וטוקיו, נעצר אחרי 31 ק"מ והגיע לקו הסיום ברכב – עדות לקושי המסלול.
הבוקר (09.00) תנסה לונה צ'מטאי סלפטר, מדליסטית הארד מאליפות העולם 2022, לתקן את הרושם במרתון הנשים, ויחד איתה תרוץ מאור טיורי. סלפטר לא עשתה הכנה מיטבית בגלל פציעה, אבל מגיעה כשירה ורוצה להביא הישג.
במסלול האופניים, לא מן הנמנע שמיכאל יעקובלב שומר לנו מדליה אחת אחרונה. אחרי האכזבה בתחרות הספרינט, הרוכב הרשים במוקדמות הקיירין ועלה לרבע הגמר. 18 המתחרים יחולקו לשלוש שישיות, וארבעת הראשונים בכל מקצה יעלו לחצי הגמר. משם, שלושת הראשונים בשני המקצים יעפילו לגמר.