"אמרנו להם שאנחנו עם אזרחות ישראלית והם המשיכו לזרוק אבנים על הרכב. אחר כך, כשהם סיימו, אחד מהם אמר לנו שהוא רוצה להרוג אותנו", כך שיחזרה אתמול הנד אל-ג'עאר מהעיר רהט את התקרית הקשה שאירעה לה ולמשפחתה ביום שישי.
1 צפייה בגלריה
yk14034287
yk14034287
(“זה לינץ’”. אחת הפצועות בבית החולים | צילום: ליאור שרון)
זה קרה כשחמש בנות משפחה מהעיר רהט תיכננו לנסוע ביום שישי בערב לשכם. הן טעו בדרך, נכנסו בטעות למאחז גבעת רונן שבשומרון – ונרגמו באבנים. כמו כן, רכבן הוצת לאחר מכן. המשטרה פתחה בחקירה, שבה מעורב גם שב"כ.
נופה, הנד ורגדה אל-ג'עאר נסעו ברכב יחד עם למיס אל-ג'עאר ובתה הקטנה אליף בת השלוש. הן סיפרו מבית החולים בילינסון בפתח-תקווה, שם הן מאושפזות בעקבות חבלות בראש ובידיים, כי המתנחלים שתקפו אותן אף שאלו אם הגיעו מעזה.
"רצינו להיכנס לשכם, אבל הווייז הטעה אותנו", סיפרה נופה. "ראינו שיש דתיים, מתנחלים. הם התחילו לרוץ אחרינו, הסתובבנו כי רצינו לברוח מהזירה, אבל לא היה מוצא. אי-אפשר לחזור ואי-אפשר להתקדם, זו הייתה מעין תעלה. התחילו לזרוק אבנים, כמו בלוקים גדולים, גם מהגבעה. היו הרבה אנשים שהתקדמו לכיוון שלנו בריצה. לשניים היו אקדחים. אחרי שהם שברו את כל החלונות, אחד החזיק רובה. הילדה שלנו התחילה לצעוק. הם שאלו, 'אתן מהשטחים? באתן מעזה? יש לכן מישהו מעזה?' 'אנחנו רוצים להרוג אתכן', אמרו לנו. לא הפסיקו, גם עם הילדה".
לדבריה, "הם שמו גז מדמיע לכיוון החלון והתחילו לרסס מולנו – מול אחותי, מולי ומול הבת שלי. אמרו לנו לצאת מהאוטו בצעקות. ירדנו לירידה גדולה, הם רצו אחרינו. בא הצבא, התקשרנו גם למשטרה – אבל לא היה לה דחוף. לקח הרבה זמן, בערך רבע שעה. אמרו לי, 'תביאי את הפלאפונים, כל מה שיש לך בתיק'. מישהו משך את התיק מהיד שלי וכל הדברים נפלו לרצפה. לא יודעת למה עשה את זה. אמרתי לו שיש לי רק תעודת זהות ומסמכים רפואיים".
עוד היא סיפרה: "הם ברחו כשהגיע טנדר של הצבא. אמרתי שאנחנו רק טעינו בדרך ושלא עשינו להם כלום. זאת אכזריות, אנשים בלי לב. מה עשינו? ראינו את המוות מול העיניים שלנו. רצו להרוג אותנו. אחרי זה הם שרפו לנו את הרכב לפני שהגיעה המשטרה. שמו את הרובה מול הראש של הילדה שלי, בת שלוש. היא התחילה לצעוק".
הנד אל-ג'עאר, בתה של נופה, סיפרה: "התחילו לזרוק עלינו אבנים גדולות. אחר כך, כשהם סיימו, אחד מהם אמר לנו שהוא רוצה להרוג אותנו. הם היו בערך עשרה. אחר כך הוא אמר לנו לצאת מהרכב. בא איש מצה"ל ואמר שהוא יזמין את המשטרה. כשבאה המשטרה באו וחקרו אותנו".
ח'אלד אל-ג'עאר, דודן של הנשים, סיפר: "זה יכול היה להיגמר באסון. אם בן אדם טועה ונכנס לאזור מסוים, כנראה יש סכנת חיים. אנשים מטורפים, לוקחים את החוק לידיים ומבצעים לינץ'. אני מקווה ששירותי הביטחון – שב"כ והמשטרה – יתפסו את העבריינים. התקווה שלי שיעשו עבודה יסודית. זה לינץ'. באו לנשים, לילדה בת שלוש, ופגעו בהן באבנים בתוך הרכב. אחר כך רדפו אחרי מי שרצה, איימו בנשק. זה מאוד מסוכן. צריך לטפל בהם ולשים אותם מאחורי סורג ובריח, כדי שאנשים ילמדו שלא עושים את המעשה הזה".
המשטרה מסרה כי "התקבל דיווח על רכב ישראלי שנכנס בשוגג ליישוב גבעת רונן והותקף והוצת על ידי חשודים ישראלים. שניים מנוסעי הרכב נפצעו וכוח צה"ל העניק להם טיפול רפואי בשטח. בהמשך פונו הפצועים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום והחלו בחקירת המקרה. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה כל פגיעה באזרחים חפים מפשע. המשטרה תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא את החשודים לדין".