סיומם של משחקים אולימפיים הם סגירת פרק של שנות הכנה קשות במיוחד, מה שמוביל לקבלת החלטות לגבי שאלה כלל לא פשוטה: האם להמשיך לארבע שנים נוספות, או לסיים אחרי הפיק הספורטיבי .
אחת הבשורות החשובות מבחינת הספורט הישראלי מגיעה מענף ההתעמלות האמנותית. אחרי שהובילה את לינוי אשרם לתואר אלופה אולימפית ואת הנבחרת הקבוצתית למדליית כסף, איילת זוסמן תמשיך כמאמנת הראשית לפחות עד לוס-אנג'לס 2028. השאלה הגדולה היא בעיקר לגבי קדנציה נוספת של שש המתעמלות שייצגו את ישראל, ונראה כי דריה אטמנוב ממש לא בטוחה באשר לרצונה להמשיך. במקרה של הנבחרת הקבוצתית, בישראל נהוג כי אחרי משחקים אולימפיים בונים סגל חדש, וכבר עובדים על המתעמלות הבאות מנבחרת הג'וניור שהן אלופות עולם בעצמן. לא בכל העולם נוהגים כך ובאיטליה, למשל, יש בנבחרת מתעמלות שצברו שלוש הופעות אולימפיות. בכל מקרה, צפוי שינוי בנבחרת הקבוצתית בשל האינטנסיביות הנדרשת בכל קמפיין, דבר שמוביל לשינויים תכופים בליהוק. מדליסט שימשיך ללוס-אנג'לס הוא המתעמל ארטיום דולגופיאט, יחד עם מאמנו סרגיי וייסבורג.
1 צפייה בגלריה
yk14035452
yk14035452
(קנטור. תחרות פנימית בריאה | צילום: CHRISTOPHE SIMON, AFP)
נבחרת הגברים בג'ודו צפויה לעבור שינוי מהותי, כשאחת הבעיות היא שישנו בור גדול בין הדור הנוכחי לדור ההמשך. בשלב הזה, מי שמנסים לסגור אותו הם ים וולצ'ק בן ה-21 ויצחק אשפיז שבקיץ שעבר זכה באליפות העולם לקדטים. פיטר פלצ'יק רוצה לעבור לקטגוריית משקל 100 פלוס ולא נראה כי ישרוד עד לאולימפיאדה הבאה, שגיא מוקי וטוהר בוטבול לא יגיעו לשם, ברוך שמאילוב יכול למשוך לאולימפיאדה נוספת, אולם לא ברור אם מקצועית הוא יצליח להגיע לשם. לאור אלה נראה כי נבחרת הגברים, גם אם המאמן אורן סמדג'ה יישאר וימשיך להוביל אותה, ניצבת בפני אתגר גדול. בנבחרת הנשים ההערכה היא כי רז הרשקו וענבר לניר ימשיכו, וייתכן שגם תמנע נלסון לוי וגילי שריר, בעוד שירה ראשוני לא תגיע ללוס-אנג'לס – היו"ר משה פונטי קבע בעבר נוסחה לפיה שני כישלונות במשחקים אולימפיים דינם לא להגיע בפעם השלישית (כך נהג עם אליס שלזינגר). באיגוד גם יצטרכו לקבל החלטה לגבי גפן פרימו. המאמן המצליח שני הרשקו צפוי להמשיך לקדנציה נוספת.
המצב של השייט הישראלי הוא הטוב ביותר מבין כל הענפים. בדגם הפויל ישראל נחשבת אימפריה של ממש, עם תחרות פנימית מדהימה תחת המאמנים גל פרידמן ושחר צוברי יחד עם המנהל המקצועי אלי צוקרמן. האלוף האולימפי תום ראובני ומדליסטית הכסף שרון קנטור ירצו להגיע ללוס-אנג'לס, אולם זה תלוי בעיקר בתחרות הפנימית מול יריביהם בנבחרת. גל צוקרמן הצעירה שסיימה שביעית בקייט תמשיך.
נבחרת השחייה כוללת לא מעט כישרונות, אבל שם צריך למצוא בעיקר פתרון ניהולי לארגון שכשל בפריז ויצטרך בעיקר להכין את עצמו בצורה טובה יותר. רוכב האופניים מיכאל יעקובלב ורצת המרתון לונה צ'מטאי סלפטר הצהירו שימשיכו וינסו להגיע לאולימפיאדת לוס-אנג'לס.