אחרי ריצה נפלאה, שבה הפתיעה רבים וסיימה במקום התשיעי במרתון האולימפי - הישג שיא למשלחת הישראלית בכל הזמנים - לונה צ'מטאי סלפטר הייתה נרגשת עד דמעות. הרצה הישראלית בת ה-35 התמודדה בשנה האחרונה עם פציעה, כשבנוסף היה לה חשבון פתוח עם הריצות באולימפיאדה, זאת אחרי שבריו פרשה באמצע ובטוקיו סיימה במקום ה-66.
סלפטר כבר הייתה במקום הראשון אחרי 25 ק"מ, אך נחלשה מעט וירדה למקום העשירי. על אף זאת, היא סיפקה את אחת הריצות הטובות בקריירה שלה והצליחה לסיים בעשירייה הראשונה, לפני האלופה האולימפית מטוקיו פרס ג'פצ'ירצ'יר הקנייתית. מאור טיורי סיימה במקום ה-49.
1 צפייה בגלריה
yk14035092
yk14035092
(סלפטר בדרך לקו הסיום | צילום: עוז מועלם)
"היום הייתה לי בעיה קשה", אמרה סלפטר לאחר הריצה ופרצה בבכי. "הרגל שלי התחילה לכאוב במהלך הריצה אבל המשכתי לא משנה מה, אני שמחה שסיימתי. רציתי לבוא לחלק הקדמי, לא להסתבך בהמשך. בסוף זה היה קשה מדי, אבל ניסיתי לשמור על המקום שלי ובסוף סיימתי תשיעית".
הרצה הישראלית שיתפה: "בשבועות האחרונים כמעט פרשתי וחזרתי הביתה, בגלל הפציעה שעברתי, אבל החברים לקבוצה אמרו לי שבאולימפיאדה אי-אפשר לדעת מה יהיה, אז תמשיכי להתאמן. יש לי מוטיבציה להמשיך. אני במלחמה, ורוצה להמשיך להיאבק. ברגע כזה אני גם גאה בבן שלי רוי, הוא תמיד הגיבור שלי. אני גאה גם בסיפאן חסן (ההולנדית שזכתה בזהב), היא עשתה שלוש מדליות, אני שמחה בשבילה".
עוד אמרה: "נלחמתי על הדגל של המדינה שלי, רציתי שיונף גבוה. זה היה חשוב לי כי ראיתי מה קרה במדינה לאחרונה ורציתי לתמוך באנשים בדרכי שלי. אני מרוצה שעשיתי את הטוב ביותר שיכולתי בריצה הזאת. הפציעה השפיעה עליי המון בהכנות, אבל אני שמחה על התוצאה שלי. המטרה שלי להישאר בריאה ולהגיע ללוס-אנג'לס 2028".
האכזבה של יעקובלב
רוכב האופניים מיכאל יעקובלב, שהיה המתחרה האחרון מהמשלחת הישראלית, סיים במקום החמישי במקצה שלו ברבע גמר מרוץ הקיירין ולא עלה לחצי הגמר. בסיום הוא אמר: "אני מאוכזב, אצטרך לנתח את זה ולהבין מה קרה. עשיתי טעות במהלך המרוץ וזה היה מאוחר מדי לתקוף. לא היה טוב, ציפינו למדליה, זה לא היה קרוב בספרינט, וגם עכשיו לצערי לא. זה היה חלום גדול שלי להגיע לכאן ולייצג את ישראל. עשיתי דרך ארוכה, אני מאוכזב עכשיו, אבל יש לנו אליפות עולם עוד כמה חודשים ונתכונן לשם".