אל בית משפחת דויטש בבית-שאן הגיעו אתמול עשרות בני משפחה, חברים ושכנים, שניסו לחזק את המשפחה שקיבלה את הבשורה המרה לאחר שהבן יהונתן (23) – שהיה בדרכו לאמונה, תושבת עפרה, איתה אמור היה להתחתן בעוד כחודש – לא ענה לטלפון. שני מחבלים, לפי הערכת צה"ל, ירו בו למוות מרכב חולף בצומת מחולה בבקעת הירדן.
בפיגוע נפצע קל אנס ג'ראמנה (31), אב לשני בנים ובת מהכפר מוקייבלה בגלבוע. הוא הצליח להגיע לעמדה של צה"ל באזור עם שמשות מנופצות, ותיאר את מה שקרה. לאחר קבלת טיפול בזירה, הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. מבית החולים נמסר כי הוא סובל מרסיסים, שהוא לא נפגע באיברים חיוניים, ולא נזקק להליך ניתוחי. מוחמד, אחיו, סיפר כי "אח שלי התקשר אליי וסיפר שמישהו ירה עליו. הוא ביקש שאבוא אליו וסגר את הטלפון".
3 צפייה בגלריה
yk14035013
yk14035013
(זירת הפיגוע סמוך למחולה בבקעת הירדן, אתמול)
רכבו של דויטש נמצא במרחק של כ-250 מטרים מרכבו של ג'ראמנה. לפי החשד, המחבלים ירו תחילה בצעיר מבית-שאן, פצעו אותו אנושות - ואז פנו ימינה בצומת, ופתחו באש גם לעבר הגבר ממוקייבלה. בצה"ל העריכו כאמור כי ככל הנראה שני מחבלים ביצעו את הפיגוע - אחד מהם ירה, השני נהג. לפי התחקיר, הירי בוצע באמצעות נשק ארוך של 5.56, ובזירה התגלו כעשרה קליעים - אך לא ניתן לקבוע באופן סופי כמה נורו בפועל.
לאחר הירי המחבלים נמלטו לכיוון יריחו וירושלים, וזה הכיוון הכללי שנבדק נכון לאמש - אך המרחקים ארוכים, ולא בטוח שזה האזור שבו יתמקדו החיפושים. למקום הוקפצו גם יחידות מיוחדות ובהן דובדבן, מרעול, 636 ומתיל"ן של המשטרה. הכוחות, תחת פיקוד חטמ"ר הבקעה, משתמשים באמצעים טכנולוגיים שיכולים לסייע במרדף אחר המחבלים ובזיהוי שלהם.
3 צפייה בגלריה
yk14035270
yk14035270
“ילד למופת, ציוני, ערכי. זה כאב גדול”. יהונתן דויטש ז”ל
בצה"ל נבדק גם קשר לאירוע אחר שהתרחש בשבוע שעבר, כשמחבלים פתחו באש לעבר מחסום בקעות. אז הציב צה"ל מארב למחבלים, הצליח לפגוע באחד מהם והשאר נמלטו.
דויטש למד בישיבה התיכונית בבית-שאן, הדריך בבני עקיבא, והתנדב הרבה בעיר. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ואחות אחת. שלשום התקיימה אזכרה במלאת 33 שנה לנפילת דודו, רב-טוראי דוד-צבי דויטש ז"ל, שנהרג בגיל 21 בפעילות מבצעית.
3 צפייה בגלריה
yk14035261
yk14035261
הפצוע אנס ג’ראמנה | צילום: באדיבות המשפחה
ראש עיריית בית-שאן נועם ג'ומעה ספד לו: "מדובר בצעיר מדהים ברמות שקשה לתאר. ציוני, ערכי, היה חלק מחבורה מצומצמת שעשו בבית-שאן את הבלתי ייאמן בתקופת הקורונה. מתנדב בכל רמ"ח איבריו, למרות הפרש הגילים הוא ממש חבר. לפני שש שנים הוא פנה אליי בהודעת ווטסאפ שבה כתב 'אהלן, זה יהונתן דויטש מבני עקיבא ואני מחפש להתנדב בעיר'. הוא היה מתנדב סדרתי, לב ענק שהטביע חותם לא קטן בעיר בית-שאן ובכלל. השם ייקום דמו".
אמש, מחוץ לבית המשפחה, סיפר חבר מועצת העיר שמעון נגר כי "התחושה מאוד קשה. ילד למופת, משפחה למופת. האמא טיפלה בי כאחות במכבי, האבא מתפלל אצלי בשבתות. הילד שהלך היה מיוחד מאוד, ורק עכשיו הוא התארס. זה כאב גדול לכל הציבור, לבית-שאן, לכלל עם ישראל".
ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני אמר: "כשפיגוע רודף פיגוע, ויש מי שחושב בכל רגע נתון לרצוח יהודים, אנחנו חייבים לזקוף קומה ולומר לכל מי שרוצה לפגוע בנו רק משום שאנחנו יהודים - לא תצליחו, אנחנו ננצח. עוד רצח של יהודי, עוד משפחה שחרב עליה עולמה, עוד משפחה שמצטרפת למשפחת השכול. הלב כואב".