פיגוע ירי במוסך בקלקיליה: גבר ישראלי-יהודי כבן 60 נפצע אמש קשה, לאחר שמחבל פתח באש לעברו. הוא פונה תחילה לקבלת טיפול בבית חולים פלסטיני, ולאחר שמצבו התייצב הועבר בידי המנהל האזרחי לבית החולים מאיר בכפר-סבא. מהירי נפצעו גם שני פלסטינים באורח קל עד בינוני. המחבל שפגע בשלושה חוסל בזירה בידי מפקד חטיבת אפרים, אלוף משנה נתנאל שמכה.
המחבל, טארק דאוד בן ה-18, שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת העסקה בנובמבר שבמסגרתה שוחררו 50 חטופים משבי חמאס.
2 צפייה בגלריה
yk14037391
yk14037391
(שוחרר מהכלא הישראלי. המחבל, טארק דאוד)
חקירה ראשונית העלתה כי הגבר שנפצע קשה נכנס לעיר הפלסטינית כדי לבצע תיקון ברכבו. היורה שהבחין בו פתח לעברו באש ופגע גם בשני הפלסטינים. המחבל נמלט מהזירה, אך אותר בתום מרדף על ידי כוח צה"ל שחיסל אותו.
בצה"ל אישרו שמדובר בפיגוע: "המחבל ירה לעבר אזרח ישראלי ששהה בקלקיליה, פצע אותו ושני פלסטינים נוספים. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר המחבל וחיסלו אותו סמוך לקלקיליה. צה"ל מדגיש שוב כי הכניסה לישראלים לשטחי A מסוכנת ואסורה על פי חוק".
2 צפייה בגלריה
yk14037396
yk14037396
זירת הפיגוע
מבית החולים מאיר נמסר בהתייחס למצבו של הפצוע קשה: "הוא הובהל למחלקה לרפואה דחופה, ובהמשך הועבר לחדר ההלם. מצבו מוגדר קשה אך יציב".
מתחילת המלחמה חוסלו כ-15 מחבלים בעיר קלקיליה, וחלקם אף ניסו לייצר התארגנות טרור מסודרת בעיר. בחטיבת אפרים פועלים מדי לילה לסיכול הטרור. לפני כחודשיים אירע בקלקליה פיגוע בו נרצח אמנון מוכתר ז”ל, שנכנס לקניות בעיר.
בינתיים, המחבל שרצח את יהונתן דויטש (23) מבית-שאן בפיגוע ירי בכביש 90 בבקעת הירדן - טרם נתפס. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע שלשום לזירת הפיגוע בבקעה והבטיח ללכוד את המחבלים. "המשימה שלנו היא לתפוס אותם לפני הפיגועים. לא הצלחנו כאן". הוא הוסיף: “השעון לתפוס את החויליה שביצעה את הפיגוע הזה סופר אחורה. אנחנו נגיע אליהם, נמשיך להילחם בטרור, עם הצער הגדול על כל קורבן מהטרור הזה, רק נתחזק בלחימה בטרור”.
ביום שלישי שעבר נדקרה לוחמת מג”ב בגבה ונפצעה באורח קל בפיגוע במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים. המחבל, שהגיע למקום חמוש בסכין ובמברג מושחז, חוסל במהירות בירי על ידי לוחמי מג”ב שפעלו במחסום. הלוחמת עצמה, בת לעולים מצרפת שהתגייסה לפני שנה, פונתה לבית החולים - ובהמשך היום שוחררה.
בתחילת השבוע שעבר נרצחו רינה דניב (66) ואברהם סומיכי (80) בפיגוע דקירה בחולון. צעיר בן 26 נפצע בינוני. המחבל עמאר עודה (35) מהיישוב סלפית בשומרון חוסל בירי של קצין משטרה.