הפרשה שמטרידה את אוסלו החלה כשצעירה פונתה לבית חולים במדינה כשהיא סובלת מזעזוע מוח. הצעירה שוחררה למחרת, והתלוננה על תקיפה – מסתבר, על ידי לא אחר מאשר מריוס בורג הויבי בן ה-27, בנה הבכור של מטה מאריט, נסיכת נורווגיה.
פרטים חדשים על הפרשה שנחשפו בתקשורת הנורווגית, מעלים כי בורג הויבי תקף אישה צעירה, ואיים להצית את בגדיה בדירת מגורים באוסלו בתחילת החודש. כעת, הנסיך האלים עומד בפני אישומים על תקיפה וצפוי לרצות שנת מאסר.
1 צפייה בגלריה
yk14038262
yk14038262
צילום: אי־אף־פי, LISE ÅSERUD
(מואשם בתקיפה אלימה. הויבי)
בסמוך לתקרית, דחתה נסיכת נורווגיה את הגעתה לאולימפיאדה בפריז, שם חיכה לה בעלה – יורש העצר הוקון. הלה התבקש בעצמו לנדב פרטים על הנסיבות לעיכובה, אך הוא סירב לומר דבר מלבד לציין ש"מדובר בדבר רציני".
מריוס הוא בנה הבכור של מאריט ממערכת יחסים קודמת עם העבריין מורתן בורג, שהורשע בעבר באלימות, נהיגה בשכרות ובהחזקת קוקאין. בשנת 2017 הוחלט שמריוס יחיה את חייו מחוץ לעין הציבורית וללא חובות מלכותיות. אמו אמרה אז: "הוא תמיד יהיה חלק חשוב ובלתי נפרד מהמשפחה שלנו. יחד עם זאת, הוא לא יישא בתפקידים ציבוריים כמו אחיו. מאז שהיה קטן היו ציפיות רבות סביב מריוס, ממורים ועד אחרים שציפו להתנהגות מסוימת ממנו ואני בעצמי אחת מהם. כאמא, אני מוצאת את עצמי לעיתים קרובות מצפה ממריוס לדברים שאינם מציאותיים ושונים יותר ממה שאני מצפה מאחיו".