בירושלים נפתח אתמול פסטיבל דוקו.טקסט התשיעי. הפסטיבל, המתקיים בספרייה הלאומית, מציע תמהיל של סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם העוסקים בתרבות, זהות, יצירה וטקסט – ובשנה קשה זו הנושא המרכזי של הפסטיבל יהיה "בין מלחמה לריפוי". לצד הקרנות בכורה של סרטים ישראליים וזרים, יתקיימו שיחות ומפגשים עם יוצרים וחוקרים, מפגשי היכרות עם פריטים נבחרים מאוספי הספרייה, סדנאות ולסיום – מופע של איפה הילד שיארחו את ירמי קפלן.
1 צפייה בגלריה
yk14039367
yk14039367
(צילום: איריס נשר)
הסרטים יוקרנו ברחבי המשכן החדש, בגן הספרייה – תחת כיפת השמיים, באודיטוריום החדש ובחללים נוספים. מחר תתקיים בכורה ירושלמית לסרט "הרב עובדיה יוסף: מלך הספרדים", המגולל את סיפור חייו של הרב שהפך לאחת מהדמויות המשפיעות בישראל. לפני ההקרנה יתארחו לשיחה הרב ד"ר בני לאו, מחבר הספר "ממרן עד מרן: משנתו ההלכתית של הרב עובדיה יוסף", ועדינה בר-שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף וכלת פרס ישראל. בתום ההקרנה תיערך שיחה עם יוצר הסרט עופר פנחסוב, שתלווה בביצוע מוזיקלי של פיוט שכתב הרב עובדיה יוסף.
בחמישי יינעל הפסטיבל בהקרנת פרק מסדרת הדוקו "האלבומים: איפה הילד – זמן סוכר", במלאת 30 שנה לאלבום שהפך לאבן דרך ברוק הישראלי, ולאחר מכן תופיע הלהקה תחת כיפת השמיים.
פסטיבל דוקו.טקסט. עד יום חמישי, 22.8. פרטים באתר הפסטיבל