שנה לאחר שהועלה לדרגת ניצב ומונה למפקד מחוז חוף, וזאת מבלי שהצליח לצממם את מקרי הרצח במחוז ואת האלימות בחברה הערבית, דני לוי מונה אתמול למפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל.
הערכה היא שכבר ביום ראשון יובא המינוי לממשלה ולוי יהפוך לשוטר מספר אחת. הוא צפוי להיכנס לתפקידו בתום חודשים סוערים שעברו על המשטרה עקב המאבקים בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין המפכ"ל היוצא יעקב שבתאי.
1 צפייה בגלריה
yk14040385
yk14040385
(צילום: דוברות המשטרה)
עשרות קצינים מדרגת סגן ניצב ומעלה ממתינים לחתימת בן גביר, שעצר את סבב המינויים כחלק ממאבקי הכוח שלו בשבתאי, כפי שהגדיר קצין בכיר "ושתישרף המשטרה".
מפכ"ל לשעבר אמר ל"ידיעות אחרונות" על המינוי ש"נאמנות שווה מפכ"לות", אך הוסיף ש"למרות שהבחירה בלוי היא עקב נאמנותו לבן גביר, מדובר בקצין מקצועי שעשה את כל שדרת הפיקוד והתפקידים המבצעיים".
אתמול התכנסה הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) פרופ' אשר גרוניס. שבתאי שהופיע בפניה מסר: "אמרתי לוועדה שמדובר בקצין בעל ניסיון רב של כמעט 40 שנים, לא נשאלתי ולא נכנסתי לשאלה הסיבה לבחירתו". השר בן גביר הסביר בוועדה שנאמנות לשר במשרד אינה עילה לפסילה ומבחינתו דרג מקצועי מיישם את מדיניות הדרג הפוליטי. ניצב לוי הופיע אחרון. בתום דיון שארך כשעתיים הודיעה הוועדה "לאחר בחינת החומר שהיה בפניה לא מצאה הוועדה פגם מבחינת טוהר המידות, ככל שמדובר במועמד לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה, ניצב דניאל לוי".
היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, שבן גביר האשים אותה שפסלה את ניצב אבשלום פלד רק בגלל שהוא מועמדו, לא מתנגדת למינוי ניצב לוי.
לוי זכה למחמאות מצד בן גביר על "מלחמתו" שלא פעם התאפיינה באגרסיביות יתר שניהלו במחוז שלו מול מפגיני קיסריה וכרכור נגד ההפיכה המשפטית וראש הממשלה נתניהו. בדרך לתפקיד לוי עקף מועמדים מנוסים ועם הצלחה מוכחת בשטח, שכל חטאם היה שבן גביר חשש שהם יגלו עצמאות יתר כשישבו על כיסא המפכ"ל ויבהירו לו שנאמנותם היא לחוק ולמדינה.
לוי התגייס למשטרה ב-1985. הוא שימש כקצין אגף מבצעים במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז תל-אביב, מפקד תחנת לב תל-אביב וקצין אגף מבצעים במחוז תל-אביב. בהמשך, שימש כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון וסגן מפקד מחוז ירושלים. הוא בוגר תואר ראשון בלימודים כלליים, ותואר שני במדעי החברה.
המשימה הראשונה של לוי כמפכ"ל היא לייצב את סגל הפיקוד הבכיר החסר ולמנות מפקד מחוז ירושלים, מפקד מחוז חוף, סמפכ"ל, ראש אג"ם, ראש אגף משאבי אנוש וראש אגף החקירות חדשים. טרם ברור כיצד ינהגו מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי ומפקד מחוז תל-אביב ניצב עמר פרץ, הנמצאים באמצע העשור השביעי לחייהם, ששוב דלגו עליהם בדרך למפכ"לות.
השאלה הגדולה היא אם ניצב לוי יעביר מסר לבן גביר, ול-32 אלף שוטרים, שהוא והם נאמנים לשלטון החוק ולא לדרג פוליטי.
ניצב ותיק בסגל הפיקוד הבכיר: “המשטרה כל כך שבעה מהמאבקים בין השר למפכ”ל הקודם, שניצב לוי ייכנס כבר לתפקיד ויוביל את המשטרה שנמצאה בסערה כבר חצי שנה ובמצב של קיפאון בהמתנה למפכ”ל הבא”.
השר בן גביר: “אני מברך על הודעת הוועדה למינוי בכירים שהודיעה על אישור מועמדותו של ניצב דני לוי לתפקיד המפכ”ל. ניצב דני לוי הוא קצין מצוין, והוא יוביל את המשטרה כמפכ”ל בצורה מקצועית ונחושה, יחזק אותה ואת אמון הציבור בה, את המשילות ואת ביטחון האזרחים. אני מאחל לו הצלחה רבה”.