מרתק לראות את המסע שעובר אור בן דוד ב"האח הגדול". נגן הדרבוקה של איתי לוי מסתפר שלוש פעמים בשבוע, מעיד על עצמו שהוא "ילד של אמא", ולוקח חלק בכל ריב שקורה בבית. על פניו עוד גבר דומיננטי מדי שחושב שהכל מגיע לו, אבל ככל שעוברים הימים מתגלה תמונה שונה לחלוטין. אדם אמיתי, שמרשה לעצמו להיפגע. מנסה להתמודד עם האגרסיביות שלו, להסביר מה הוא באמת מרגיש וחושב. זה חתיכת מסע שצריך לעבור.
1 צפייה בגלריה
yk14043827
yk14043827
(בחורה עם לב ענק. פרידה עוזיאל)
בנוסף ללחץ הטבעי בבית "האח הגדול", יותר מדי דיירים (בעיקר אלה שבאו מבחוץ) משום מה מנסים לאתגר אותו, מנסים בכוח לריב איתו, זה כמעט הפך למנהג. הם יודעים שהוא עלול להתחמם מהר, ולוחצים לו על הנקודות הכי רגישות. אבל אור לא פראייר, הוא לא ייפול למלכודות הללו. כך הוא הפך לאחד המתמודדים היותר מעניינים ויותר נוגעים ללב ב"האח הגדול" העונה, אדם שמנסה להתבגר ולהתגבר על החסרונות שלו. משהו שאי-אפשר להגיד על מתמודדים רבים בתוכניות ריאליטי שנחשבות ליותר מתחכמות מ"האח הגדול".
מסע מרתק נוסף הוא זה שעוברת פרידה עוזיאל. גם כאן מדובר בניסיון יפה להתבגר, לשחרר מהמחשבות השליליות על עצמך. היא מעידה על עצמה שהיא הקורבן של מודל היופי, והודתה שעשתה ניתוח קוסמטי שכמעט הרג אותה. "לא משנה כמה תשימי, תדביקי ותחזקי, אם זה לא בא מבפנים זה לא מגיע", אמרה באחד הווידויים היותר דרמטיים של העונה בחדר "האח". פרידה לא רוצה שיקראו לה אמיצה, אז נקרא לזה וידוי עם הרבה תעוזה וחוצפה חיובית. מדובר בבחורה עם לב ענק שכיף להיות בעדה ולשמוח בשמחתה. לרוב מתמודדי "האח הגדול" העונה יש לב טוב, זה לא מעט בימים אלה.
מול כל הביקורות עליה, שיצאו מכל פרופורציה, "האח הגדול" ממשיכה להיות חשובה ורלוונטית, בנוסף להיותה תוכנית בידור. זאת אולי התוכנית היחידה בטלוויזיה שמנהלת יחסי גומלין עם הרשתות החברתיות. אפשר להיתקל בתכנים שלה בטיקטוק, בפוסטים זועמים בפייסבוק ובפוסטים נוטפי צדקנות בטוויטר. ל"האח הגדול" אכפת מהצופים שלה ואכפת לה מאוד מהמתמודדים שלה. אכפת לה מהשיח שנוצר סביבה והיא מגלה רגישות חברתית יוצאת מגדר הרגיל העונה. הזעם שהתגלה אחרי עלייתה התברר כלא יותר מצקצוקים מיותרים. תוכניות אחרות היו מקבלות פרסים וכיבודים על הרבה פחות ממה שעושים העונה בבית הכי מפורסם במדינה. "האח הגדול" עונה על כל הקריטריונים של תוכנית פיל-גוד, או בתרגום לעברית: תוכניות שגורמות לך להרגיש סבבה.

בקטנה

איך נראית תוכנית סאטירה שהיא דווקא בעד השלטון? תשובות במערכונים של "פתחי את שי" בערוץ 14 . מערכונים מרעננים כמו כוס תה באמצע אוגוסט. בעולם של "פתחי את שי" כולם אשמים בכל מה שקורה, חוץ מהנהגת המדינה כמובן. מילא זה היה מצחיק, שהיה אפשר לזהות איזשהו מנגנון קומי, אבל גם כאשר ממש מתאמצים קשה להבין למה מישהו חושב שזה משעשע.