חבל אברוצו נחשב לסוד השמור של איטליה. זהו אזור שנמצא במרכז-דרום ארץ המגף והוא פחות מתויר, אף שהוא בסך הכל במרחק של 80 קילומטר מזרחית מרומא (הוא בין היתר מושלם לחופשות סקי). עכשיו ניתן להתוודע לקסמי וקשיי האזור כאחד, בזכות סרט מקסים ואנושי, שהגיע לישראל: "עולם מפריד בינינו". הסרט זכה להצלחה באיטליה, ובהחלט ברור למה: הוא גם מרגש וגם משעשע. הבמאי ריקרדו מילאני דן כאן בסוגיות שטורדות את האיטלקים: ירידה בשיעור הילודה, סגירת בתי ספר ונטישה של כפרים, שנותרים שוממים.
1 צפייה בגלריה
yk14047029
yk14047029
(צילום: יחצ)
במרכז העלילה, ניצב מורה רומאי (בגילומו של אנטוניו אלבנזה), גרוש פעמיים שקץ בתלמידיו ששקועים בטיקטוק וביוטיוב, ומחליט לעשות שינוי בחייו – הוא עובר לרופה, עיירה בעמק אלטו סנגרו באברוצו, השוכנת למרגלות הרים, ובה חיים 364 תושבים בלבד. את פני המורה מקבלים להקת זאבים, עדר איילים, סופת שלגים מקפיאה ונוף הררי מרהיב. בעודו מנסה להסתגל לעיירה ולתלמידים החדשים, אנו נחשפים לטבע, למאכלים (ממרק מנגולד ושעועית שמחמם בימי החורף ועד פסטות מעוררות תיאבון), למנהגים, לדרך המוזרה שבה התושבים מברכים לשלום. המורה וסגנית המנהלת (וירג'יניה רפאלה) עושים הכל כדי להציל את בית הספר מסכנת סגירה.
מילאני מעיד שהסיפור של "עולם מפריד בינינו" קורה באלפי ערים קטנות בכל חלקי המדינה – עיירות המנסות לשרוד על ידי מאמץ משותף של כל התושבים. הם מתגברים על הקשיים ופועלים ביחד למרות דעות פוליטיות, הומניות ואידיאולוגיות שונות. אתה לא נוטש אף אדם מאחור, ממש כמו שעושות חיות הבר הממתינות שהחלש יותר יצטרף לעדר. זו תחושה של קהילתיות".
עולם מפריד בינינו, בתי הקולנוע ברחבי הארץ.