תוכנית ההבראה של קבוצת קסטרו הודיס שכללה סגירת 24 סניפים מפסידים (הקבוצה מפעילה 342 חנויות לסוף יוני), חיתוך בהוצאות והצערת הקולקציות של מותג קסטרו הביאו לשיפור ניכר בתוצאות של קסטרו לרבעון השני. המכירות ברבעון שני עלו ב-17.1% והסתכמו ב-537 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות של כלל המותגים עלו ב-19.4%. הרווח הנקי של הקבוצה זינק ב-69.5% לעומת רבעון קודם והסתכם ב-56.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הקבוצה זינק ל-16.4% מהמכירות לעומת 11.8% ברבעון מקביל אשתקד.
קרולינה למקה היא הרווחית ביותר ברבעון השני (אחוז רווח מהמכירות). עם זאת יש לזכור כי מדובר בעונת קיץ ושיא במכירת משקפי שמש. בדרך כלל אורבניקה חנות הלבשת ההארד דיסקאונט של הקבוצה מובילה באחוז רווח מהמכירות. ההכנסות ממגזר ההלבשה ברבעון שני הסתכמו ב-361 מיליון שקל גידול של 12.4% לעומת רבעון מקביל. על התחזקותו של מגזר אופנת ההלבשה הכולל את קסטרו, אורבניקה והודיס, אפשר ללמוד מכך שהמכירות בחנויות זהות עלו ב-18% בין השאר בגלל חג הפסח.
החשב הכללי מקדם הקמת קרנות השקעה לשיקום המשק
החשב הכללי באוצר, רו"ח יהלי רוטנברג, מקדם הקמת קרן השקעה במטרה לעודד השקעות נרחבות בישראל בפרויקטים מעודדי צמיחה, תוך שימוש במנגנוני הגנה ותמריצים מגוונים למשקיעים. מטרת הקרן היא להניע את הכלכלה המקומית, למנוע נזקים ארוכי טווח כתוצאה מהשלכות המלחמה, ולהתמודד עם אתגרי המיתון הנוכחיים. זאת, באמצעות השקעות בפרויקטים כלכליים ישימים ובשלים לביצוע. פרויקטים אלו מיועדים לתרום לתוצר הלאומי, ליצור מקומות עבודה חדשים ולשפר את הפריון. במסגרת המהלך, פורסמה אתמול בקשה לקבלת מידע (RFI) מטעם החשב הכללי, במטרה לאפשר לגורמים רלוונטיים בשוק, בהם גופים מוסדיים וקרנות השקעה, להביע את דעתם לגבי הקמת הקרנות. בקשת המידע נועדה לבחון את מודל הפעלת הקרנות, את מנגנוני ההגנה והתמריצים האפשריים, וכן את רמת מעורבות המדינה והשוק הפרטי בקרנות אלו. בנוסף, תיבחן גם אפשרות לשיתוף פעולה בין המדינה לגורמים במגזר הפרטי.