עוד תזכורת כואבת לגבי מצבו העגום של הצפון המופקר מספק פסטיבל השירה במטולה, אירוע בעל ותק של עשרות שנים, שלראשונה בתולדותיו יתקיים לא בביתו – א לא בעיר ירושלים. הפסטיבל יתקיים ב-28–30 באוגוסט 2024 בבית הקונפדרציה, במשכנות שאננים ובתיאטרון החאן. במסגרת הפסטיבל יגיעו כל יום בהסעה מאורגנת מטבריה תושבי מטולה והצפון שפונו מביתם ויהיו אורחי הפסטיבל.
1 צפייה בגלריה
yk14050965
yk14050965
(צילום: יחצ)
כותרת הפסטיבל, "מן המקום שבו אנו צודקים", לקוחה משירו האלמותי והרלוונטי של יהודה עמיחי, משורר האהבה והמלחמה, שהשנה מלאו 100 שנה להולדתו. ערב הפתיחה החגיגי של הפסטיבל יעמוד בסימן מחווה לשירתו של עמיחי. באירוע אחר יקרא רוני סומק משיריו של ארז ביטון, לצד משוררים אחרים שיקראו משיריהם: יורם ורטה, נועה שקרג'י, ענבר שפרוני ועמוס נוי.
הפסטיבל יארח משוררות ומשוררים שהמכנה המשותף ביניהם הוא התגובה הפואטית לרגשות הכאב, היתמות והעוול שעוררה המלחמה. את הפסטיבל ינעל מפגש עם משוררי הקיבוצים של הדרום: המוזיקאי חמי רודנר, שנולד בגבעת ברנר; המשורר ישראל נטע, חבר קיבוץ בארי; ורות סבט, חברת קיבוץ מגן, יקראו משיריהם לצד יפתח אלוני ויותם אמיתי מקיבוץ גבולות. אשכר אלדן כהן תקרא שירים של אביה, אנדד אלדן, משורר בארי ששרד את הטבח והוא בן 100.
פסטיבל שירה מטולה בירושלים. רביעי–שישי, פרטים וכרטיסים באתר בית הקונפדרציה