בעקבות הלחץ הציבורי, תציע חברת אל על טיסות הלוך-חזור במחיר קבוע לארבעה יעדים: לרנקה (199 דולר), אתונה (299 דולר), וינה ודובאי (349 דולר). כך סוכם אתמול בפגישה שהתקיימה בין שר הכלכלה ניר ברקת למנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה. המחירים האחידים שמציעה אל על יהיו בתוקף עד לסוף שנת 2024 ויחולו על כל מושבי מחלקת התיירים במטוס.
ביקורת חריפה נמתחה על חברת אל על, שניצלה את מצב המלחמה ואת העובדה שחברות תעופה זרות עצרו טיסות לישראל. הזעם התגבר אחרי פרסום דוחות אל על למחצית הראשונה של 2024, שהראו עלייה חדה ברווחים. במקביל, פתחה רשות התחרות בחקירה כדי לבדוק האם מנצלת אל על את כוחה לרעה.
אל על הפכה למונפול בקו לארה"ב (90% מהטיסות בקו זה הן של החברה) כאשר כרטיס במחלקת תיירות לניו-יורק יכול להגיע ברגע האחרון לעד 2,000 דולר, ובביזנס עלה המחיר לעד 9,000 דולר.
אל על מסרה כי המהלך החדש נועד להפוך את לרנקה, אתונה, וינה ודובאי ל"האבים", שאליהם יוכלו הנוסעים מישראל להגיע במחירים נוחים ומשם להמשיך לכל יעד בעולם במחירים תחרותיים.
עוז ברלוביץ מנכ"ל ארקיע מתח ביקורת על המהלך: "אל על בסוג של מסך עשן קיבעה מחירים ליעדים שהם נוסעים בתדירות נמוכה. יש מחירים נמוכים משלה לאותם יעדים. בלונדון וניו יורק מחירי אל על בשיא".
יניב לניס, מייסד אתר טיסות סודיות: "נדרש לטפל היכן שאין תחרות, להאבים המרכזיים באירופה שאליהם אל על טסה באופן כמעט בלעדי, כמו פריז (מ-500 דולר), אמסטרדם (מ-600 דולר), לונדון (מ-700 דולר) או ניו-יורק (מ-2,000 דולר). בעיקר כשאין כרגע חברות זרות שטסות ליעדים אלו".
לניס הוסיף: "בבדיקה שעשינו באשר למחירי הטיסות באל על לפני המהלך, הרי שבשני יעדים מדובר במחירים אחידים גבוהים יותר מאלו שהיו לפני כן. ללרנקה שבספטמבר המחיר היה 198 דולר, באוקטובר 198 דולר, בנובמבר 139 דולר ובדצמבר מכרו ב-139 דולר – בעוד כעת המחיר האחיד שנקבע הוא 199 דולר. לאתונה המחיר היה בספטמבר ב-308 דולר, באוקטובר 308 דולר, בנובמבר 198 דולר ובדצמבר 183 דולר, ואילו המחיר הקבוע עומד על 299 דולר". עם זאת, מציין לניס כי "טיסה לווינה בספטמבר עלתה באל על 640 דולר, באוקטובר 445 דולר, בנובמבר 426 דולר ובדצמבר 467 דולר. במקרה הזה המחיר האחיד שנקבע, 349 דולר לכרטיס, אכן מוזל יותר".
באל על מסבירים כי היעדים שנבחרו מאפשרים קישוריות רחבה למאות יעדי המשך בעולם. דובאי מהווה נקודת קונקשיין לכלל המזרח וגם לארה"ב. המחירים אחידים עד סוף השנה ומתייחסים גם לחגי תשרי וגם לחופשות חנוכה וחג המולד.
יניב לניס, מייסד טיסות סודיות: "הציבור לא צריך מחיר אחיד בקווים שאל על מצויה בהם בתחרות, אלא בניו-יורק, לונדון, פריז ואמסטרדם שאליהם היא טסה באופן כמעט בלעדי"