בית הדין הצבאי בבית ליד האריך אתמול בכשבועיים נוספים את מעצר הבית בפיקוח של חמשת חיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל חמאס בשדה תימן. במהלך הדיון, עידכן נציג התביעה כי "החקירה הסתיימה ונשארו פעולות חקירה שוליות, נשמע את טענות ההגנה לפני הגשת כתב אישום".
נציג התביעה סיפר בדיון כי במהלך החקירה נגבו מאה עדויות, לצד עדות מהעצור. "הראיות מבססות את החשדות שלפיהם החשודים ביצעו פעילות שוברת שגרה באגף שבו היה העצור", אמר, "מפקד המתקן הורה לבצע חיפוש בעצור, נערך חיפוש בעצור ביטחוני אחר ובהמשך החל ה"חיפוש" במושא החקירה במשך 17 דקות. אחר כך בוצע חיפוש בשני עצורים נוספים". בעוד שהחיפוש לכאורה שבוצע במחבל המדובר ארך 17 דקות, אצל עצורים אחרים החיפושים ארכו דקות ספורות בלבד.
1 צפייה בגלריה
yk14049244
yk14049244
(בסיס שדה תימן | צילום: מאיר אבן חיים)
לגבי הפגיעה על פי החשד במחבל, אמר התובע כי שני חשודים ניגשו למזרן שעליו ישן והובילו אותו לאזור החיפוש. מפקד הכוח ליווה את הצוות, ושלושה חיילי מילואים עמדו ויצרו קיר מגן בגופם ובמגיני פלסטיק. במשך 15 דקות רכנו החשודים על גופו של המחבל, הכו אותו באמצעות אלה, דחפו וגררו אותו על הרצפה והשתמשו נגדו באקדח טייזר. אחד מחברי הצוות דחף חפץ לאחוריו של המחבל, וגרם לחתך ונקב ברקטום. תוך כדי האירוע העצור צעק, וכיסוי העיניים שלו נפל. לפי התובע, "מעשיהם גרמו לחבלות בגופו של המחבל, לשבר בצלעותיו ולנקב ברקטום שלו. הוא נזקק לטיפול רפואי. לאחר מכן איימו עליו שלא יתלונן".
החשודים מכחישים את המיוחס להם. עו"ד עדי קידר, המייצג את החשודים, ביקש מהתביעה להוריד את החשדות בנוגע לעבירות מין. "הם נמצאים על קרקע מאוד לא יציבה של המציאות", הסביר. בנוסף, הוא ביקש מבית המשפט הצבאי לתת זמן לשני הצדדים ללמוד את החומר. לדבריו, "יש כאן תיק שלצערנו הפך להיות ציבורי, ואנחנו צריכים להחזיר אותו להיות תיק רגיל. יש פה שניים שהם צעירים עם ילדים צעירים, המסוכנות שלהם נבעה מהרעש התקשורתי".
דובר צה"ל מסר: "חקירת המשטרה הצבאית תסתיים בימים הקרובים, ובתחילת השבוע יועברו להגנה כלל חומרי החקירה שנאספו. בתקופה האמורה יתאפשר להגנה, ככל שתרצה, לקיים שימוע".