דובר צה”ל התיר אתמול לפרסום כי שלושה חיילים נהרגו בקרבות במרכז הרצועה בסופ”ש: רס”ל (מיל’) דניל פצ׳ניוק, בן 26 מבת ים, לוחם בגדס”ר 6310 בחטיבת “ירושלים” (16); רס”ל (מיל’) ניתאי מיטודי, בן 23 מאשקלון, גם הוא לוחם בגדס”ר 6310; ורס”ם (מיל׳) יניב יצחק אורן, בן 35 מעין גדי, לוחם בגדוד 8119 שבחטיבת “ירושלים” (16).
5 צפייה בגלריה
yk14050049
yk14050049
(לוחמי צה”ל בשכונת זייתון ברצועה | צילום: דובר צה"ל)
פצ’ניוק ומיטודי נפלו בתקרית המטען הקשה שלשום שבה נהרג גם רס”ל (מיל’) אביתר עטואר ז”ל, בן 24 מראש העין, גם הוא לוחם בגדס”ר 6310 - ונפצעו שבעה לוחמים נוספים. יניב יצחק אורן נפל כתוצאה מהיתקלות אחרת עם מחבלים.
דובר צה”ל דניאל הגרי אמר בהצהרה אתמול כי בקרב שבו נפל אורן ז”ל פתחו ארבעה מחבלים באש לעבר מגנן שבו היו כוחות צה”ל במרכז הרצועה. שלושה מהמחבלים חוסלו, והרביעי שברח הותקף על ידי מטוס קרב.
5 צפייה בגלריה
yk14049850
yk14049850
רס"ל אביתר עטואר, בן 24 מראש־העין
בהצהרתו התייחס דובר צה”ל הגרי גם ללחימה בצפון, ואמר כי על רקע הלחימה בגזרות השונות והמשא ומתן הצפוי בקהיר, השבוע הקרוב יהיה “שבוע משמעותי”. כשברקע נמשך החשש ממתקפות מצד איראן או חיזבאללה, הוא הוסיף: “המוכנות גבוהה מאוד – בהתקפה ובהגנה. נמשיך לפעול להסרת איומים. על הציבור להמשיך לשמור על דריכות כפי שעשיתם עד כה. אנחנו נעדכן באופן מיידי על כל התפתחות”.
מתחילת המלחמה נהרגו 699 חיילי צה”ל, 336 מהם בתמרון הקרקעי ברצועת עזה. מתחילת המלחמה נפצעו 4,376 חילים, מהם 650 באורח קשה, ומתחילת התמרון הקרקעי עומד מספר הפצועים על 2,249 ומתוכם 422 במצב קשה. לפי צה”ל, כעת מאושפזים בבתי החולים 23 חיילים במצב קשה, 171 במצב בינוני ועוד 8 במצב קל.
5 צפייה בגלריה
yk14050202
yk14050202
רס"ם (מיל') יניב יצחק אורן, בן 35 מעין גדי
באירוע שבו נפלו שלושת הלוחמים נפצעו כאמור שבעה לוחמים נוספים: ארבעה באורח קשה ושלושה בינוני. הוא התרחש במהלך פשיטה חטיבתית שאליה יצא שלשום כוח מחטיבת המילואים 16, שפועלת בפרוזדור נצרים, לצורך הרחבתו לעבר שכונת זייתון שבדרום העיר עזה, מצפון לפרוזדור - ולטובת איתור מנהרות, תשתיות טרור ואמצעי לחימה של חמאס.
שלשום בבוקר, סמוך לשעה 8:20, כוח מגדוד 6310 נכנס לסרוק מבנה בהובלת מפקד צוות ועוד ארבעה לוחמים בפאתי השכונה. מטען שהוסתר בקיר החיצוני של המבנה לא זוהה על ידי הלוחמים, והופעל על קבוצת הלוחמים שנערכה והתארגנה מחוץ למבנה. שבעת הלוחמים שנפגעו פונו בשני סבבי פינוי מהירים במסוקים לבתי החולים בארץ.
5 צפייה בגלריה
yk14050203
yk14050203
רס"ל (מיל') ניתאי מיטודי, בן 23 מאשקלון
מהערכות ראשוניות בצבא עולה כי המחבלים כנראה זיהו מרחוק את החיילים באמצעות מצלמת תצפית שפעלה מהרחוב, כדפוס פעולה מלמידת חמאס בצפון הרצועה בחודשים האחרונים את דרך התנהלות צה"ל בפשיטותיו החוזרות.

“גאה באביתר לנצח”

אביו של אביתר, אלי עטואר, כתב בפוסט "בני בכורי אהוב ליבי כואב וגאה בך לנצח". האב אמר, "מ-7 באוקטובר היה לנו ברור שזה על הדור של אביתר. עכשיו תורם לשאת בנטל. אביתר ילד שלנו אהוב הוא חלק מהמחיר לצערנו. מקווים שלא יהיו עוד".
5 צפייה בגלריה
yk14050204
yk14050204
רס"ל (מיל') דניל פצ׳ניוק, בן 26 מבת ים
מעיריית ראש-העין וארגון יד לבנים נמסר כי הם אבלים על נפילת תושב העיר, רס"ל אביתר עטואר.
מחלקת הנוער של הפועל רעננה בכדורגל, הוסיפה כי הוא היה בנו של עוזר המנהל המקצועי, אלי עטואר. "אנו אבלים, כואבים והמומים עם היוודע דבר נפילתו בקרב בעזה של אביתר עטואר. נעתקו המילים מפינו, זה אסון לא יתואר", נמסר מטעם הקבוצה. הלוויתו של רס”ל עטואר אביתר תיערך היום בשעה 17:00, בראש העין.

“אורן היה חלק מהנוף הקיבוצי”

בקיבוץ עין גדי ספדו לרס”ם במיל’ אורן שנפל בהיתקלות עם מחבלים, ומסרו אתמול: “יניב היה איש חינוך בדרכו ובמהותו ובמשך כעשור הדריך, ליווה וחינך בני נוער בפנימיית עין גדי. איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית קהילתית. בשנה האחרונה ליווה ודאג והיווה עוגן לחלק מילדי העוטף שלומדים בתיכון עין גדי וביתם השני הייתה פנימית עין גדי. השאיר אחריו משפחה, בת זוג וקיבוץ שלם המום וכואב”.
מיה, מנהלת קהילת עין גדי, סיפרה: “יניב הגיע לקיבוץ לפני תשע שנים כמדריך לפנימיה שלנו בעין גדי. עם השנים התקדם והפך לרכז חינוכי. בשנים האחרונות הוא מנהל הפנימיה. הוא מורה וחבר. לפני שש שנים נהיה בן זוג של שר, בת קיבוץ, מנהלת החינוך הבלתי פורמלי. זה היה סיפור אהבה מהסרטים. עד היום. הוא היה אהוב על כולם וכמו אבא ואימא של החניכים בפנימיה. הוא הותיר פה בור ענק בלב של הקיבוץ. היו לו המון תוכניות לפנימיה. יש לנו פה המון בני נוער מהעוטף”.
פנימיית עין גדי, הפכה בשנים האחרונות לפנימיה של תוכנית לאומנויות שהחלה באשכול. מי שהקימה אותה היא תמר סימן טוב קדם ז”ל, וחלק מהמורים הם אנשי העוטף. בין התלמידים שלו בפנימיה הייתה גם טליה דנציג, נכדתו של החטוף אלכס דנציג ז”ל מניר עוז (שגופתו הוחזרה בשבוע שעבר לישראל).

“דניל עלה מתוך ציונות”

רס”ל במיל’ פצ’ניוק ז”ל עלה ארצה מאוזבקיסטן לפני כמה שנים, ומשפחתו עדין חיה שם. אמו ואחיו של דניל צפויים לעשות כעת את דרכם ארצה כדי להשתף בהלווייתו. צביקה ברוט, ראש העיר בת ים שבה התגורר דניל, ספד לו: “דניל עלה לארץ מתוך ציונות והתגורר כאן לבדו, בעוד משפחתו נמצאת עדיין באוזבקיסטן. הוא שירת כחייל בודד והמשיך גם בשירות המילואים לתת הכל כדי להגן על המולדת. כולנו מצדיעים לגבורתו, ושולחים חיבוק גדול למשפחתו ולחבריו”.
ראש העיר אשקלון תומר גלאם ספד לתושב העיר רס”ל במיל’ מיטודי, שנפל בתקרית המטען, ומסר כי הוא הותיר אחריו הורים, אחות ואח. הוא היה בוגר בית הספר לאמנויות באשקלון. “תנחומים מעומק הלב להוריו ולמשפחתו היקרה. עיריית אשקלון תעמוד לרשותם בכל הנדרש בשעה קשה וכואבת זו. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. יהי זכרך ברוך, גיבור”. הלווייתו תתקיים היום בשעה 10:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון.