חוף שקמונה
המצולמים: יסמין חיאדרי (29) ובנה חמודי (4.5), מסכנין. יסמין קוסמטיקאית ואחות וטרינרית.
1 צפייה בגלריה
yk14050032
yk14050032
(צילום: יונתן בלום)
וטרינרית. "גדלתי בבאר-שבע, ההורים שלי היו מורים. בנוסף, אבא שלי, יחד עם שותף, היו הבעלים של אולם אירועים ובר-מסעדה ידועים בבאר-שבע. למדתי בבית ספר איכותי שנקרא 'אלומות', בכיתה ד' כבר עשינו ניתוחים קטנים על איברים של חיות, כמו לב של תרנגולת ופרה, וכבר אז נדלקתי על התחום הווטרינרי".
סכנין. "כשהייתי בכיתה ו' השותף של אבא מת. אבא סגר את העסק ועברנו לסכנין, איפה שההורים שלי נולדו. סבא שלי היה חולה סוכרת, כרתו לו את הרגל, וההורים רצו להיות קרובים אליו כדי לעזור. המעבר לסכנין היה לי מאוד קשה. בבאר-שבע הייתי בחברה מעורבת – יהודים, רוסים, אתיופים וערבים, והתרגלתי לחינוך מצוין ועולם תרבותי עשיר. סכנין הייתה עולם אחר, הרבה פחות מפותח. בבית ספר שם הרגשתי שחזרתי לכיתה ד'. התלמידים הסתכלו עלי כאילו שאני 'שואו אוף'. הכנסתי כל מיני רעיונות ופרויקטים חדשים לבית הספר, והמורים קבלו את זה בלב פתוח. למשל, יזמתי הופעה עם התלמידים שהצגנו בסוף השנה מול בית הספר וההורים. פתחתי גם חוג אמנות. בסוף, גם התלמידים שמחו שאני מביאה דברים חדשים, והתחילו להסתכל עליי כ'קולית'. אפילו התחילו לחקות את הסלנג שלי, את ה'כאילו דה!' שהבאתי מהחברות הרוסיות שלי בבאר-שבע".
לימודים. "אחרי התיכון התחלתי ללמוד חינוך אמנות במכללת אורנים, וקלטתי שאני מורה טובה. אבל הבנתי מהר שלמרות שהאמנות היא השפה שלי, היא לא משהו שאני רוצה ללמד. המשכתי לאוניברסיטת חיפה ללמוד טיפול באמנות חזותית, ובמקביל למדתי ניהול פרויקטים באמנות בקהילה במכללת שנקר. תוך כדי למדתי גם קוסמטיקה. כל שישי-שבת בתקופת הלימודים עבדתי כקוסמטיקאית בקליניקה שהקמתי בסכנין. כל פעם למדתי תחום חדש – גבות, ריסים, מיקרו בלייד, הצללות, מחיקות. ולפני כמה שנים למדתי גם דיקור יפני".
זוגיות? "אחרי הלימודים התחתנתי עם בחור מסכנין וילדתי את חמודי. הנישואים החזיקו שנתיים. היו לנו תפיסות חיים שונות. אני אמביציוזית, תמיד מסתכלת קדימה ומנסה להתפתח, ובעלי היה מסופק עם שגרת היומיום בעבודה שלו כרוקח: לחזור הביתה, לאכול ולישון. בסוף, הנפש שלי שילמה מחיר ובהמשך, גם הבריאות. נהייתה לי תופעה של עיוורון זמני מסטרס, שאני רואה רק לבן, והיו לי גם רעידות בכל הגוף. הבנתי שאני חייבת להיפרד, לטובתי וגם לטובת הבן שלי, שלא יראה אותי כל הזמן במצב הזה. נפרדנו בטוב. תוך שבוע, התופעות שסבלתי מהן שנתיים נעלמו. בגיל 25, מצאתי את עצמי במינוס, כלכלית ונפשית, והתחלתי לבנות את עצמי מחדש, ותוך כמה שנים עשיתי אימפריה".
אימפריה. "אחרי הפרידה החלטתי להגשים חלומות. אחד החלומות היה לעבוד בחדר ניתוחים וטרינרי, אז הלכתי ללמוד להיות אחות וטרינרית במכון מגיד. הלימודים התקיימו בבית החולים הווטרינרי בבית דגן ובפקולטה לחקלאות ברחובות. השתתפתי בניתוחי חירום בבית החולים הווטרינרי בראשון-לציון, איפה שמגיעים המקרים הכי קריטיים. אחרי הלימודים התחלתי לעבוד בניתוחים אצל כמה רופאים וטרינרים פרטיים, ובנוסף לקליניקה שלי אני עובדת בכפר מנדא, בקליניקה לאסתטיקה iSkin של ד"ר פהד זידאן. שם אנחנו מפתחים שיטות ייחודיות ועושים גם מחקרים בתחומי האסתטיקה.
"העיסוק ב'ביוטי' נשמע שטחי, אבל הוא נושא חשוב עם המון אלמנטים פסיכולוגיים. מאז המלחמה רואים תופעה שהסטרס מעלה את הפיגמנטציה. פיתחתי טיפול שאני קוראת לו Inside Out. הפנים הן בעצם המראה של הגוף ואני עושה טיפול הוליסטי שמסתמך על מידע שאני רואה דרך הפנים שכולל דיקור יפני וטיפול קוסמטי. למעשה השיפור בפנים הוא המטרה האחרונה. אישית אני לא שומעת חדשות כדי לשמור את האנרגיות שלי לטיפול באנשים".
מלחמה. "בחודשים הראשונים של המלחמה הרגשתי את הפחד ההדדי בין ערבים ויהודים. בעבודות שלי עם קולגות יהודים, כולם פחדו לדבר על המלחמה. בבית חולים הווטרינרי היו אחים ואחיות שפחדו להגיע לעבודה. בחדר האוכל, ישבתי עם חברים יהודים ואמרתי שאנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו חברים, ממש משפחה, ומה שקורה לא באשמתנו. זה שיחרר את המתח וחזרנו לעבוד יחד בכיף, באווירה נורמלית. בעיקר, התקשורת משגעת אותנו ובונה את הפחדים האלה. אנחנו לא צריכים להתנהל בהשפעת הפוליטיקאים. אני מאמינה שבכל דבר בחיים אפשר לקבל הזדמנות שנייה, חוץ מהמוות. אני רוצה להפוך את העולם לרצפת הריקודים שלי".