אוכל: קשה להמציא את הגלגל כשזה מגיע לאחד המאכלים הכי פופולריים באזורנו, וכיף למצוא חומוס שיש בו משהו קצת אחר – כמו למשל החומוס של ''אינתי'' במרכז המסחרי ע''ש יוסף יעקובזון במדרשת בן-גוריון, שמפתיע בטעם ובמרקם ומפריח את השממה.
3 צפייה בגלריה
yk14054284
yk14054284
(צילום: דוד קישקה)
סוג גרגר החומוס, סוג הטחינה, איזה שמן זית, משך ההשריה, הטמפרטורה והקירור, שיטת וזמן הטחינה ועוד – כולם ישפיעו על המוצר הסופי ולכל אחד הסודות והמסורות שלו. לכל אזור חומוס עם מתכון מעט שונה, דרך הגשה וחוויית אכילה אחרת, ובטח בחומוס – שאכילתו קשורה לזיכרונות, רגשות והרגלים.
3 צפייה בגלריה
yk14054280
yk14054280
צילום: דוד קישקה
לחומוס של "אינתי" יש מרקם קרמי וטעם עמוק ומאוזן בין החומוס לטחינה, ומכינים אותו במקום לפחות ארבע פעמים ביום. דותן זיבר, הבעלים של חומוס אינתי, הוא ממש חלוץ ומלא אנרגיות טובות ורוח יזמות. הוא נולד בירושלים, ועבר לגור בנגב לפני יותר מעשור כדי לגדל אבוקדו בחולות המאתגרים של פתחת ניצנה. לאחר מספר שנים שבהן לא נחל הצלחה, הוא החליט לפתוח עגלת חומוס באזור ובהמשך מיסד את העסק ופתח חומוסייה שכונתית בירוחם, שזהו הסניף השני שלה.
3 צפייה בגלריה
yk14054283
yk14054283
צילום: דוד קישקה
החומוס מגיע עם מספר תוספות טעימות, כמו למשל חומוס טריפולי המוגש עם קוביות חציל פריך ואריסה ביתית מעולה, חומוס אינתי עם עשבי תיבול ורוטב לימון חמצמץ, חומוס מסרי עם פול ובצל וחומוס עם פטריות ושמן תימין.
לצד החומוס תוכלו להזמין כדורי פלאפל מעולים ללא גלוטן עם הרבה ירוקים בפנים וזרעי כוסברה ומרקם נימוח, וגם בצל או כרובית פריכים בטמפורה של קמח אורז וקמח תפוח אדמה המגיעים לצד איולי טבעוני מצוין עם צלפים, לימון ושום. ויש גם סלט ירקות שברובו מבוסס על ירקות אורגניים ממשק גליקסברג – חוות בודדים המתמחה בחקלאות אורגנית באזור נחל בוקר.
השימוש בחומר גלם מקומי, כמו גם תמיכה בעסקי הדרום, מהווה ערך של ממש עבור דותן, ויש כאן סחורות נוספות הנרכשות מחקלאי האזור לצד "בירה גלנץ" – בירת בוטיק מירוחם.
הישיבה במרכז המסחרי הקטן של מדרשת בן-גוריון נעימה. יש הצללה ומערכות אוורור וקירור שגם בשיא החום מאפשרות ישיבה נעימה, תוך צפייה ביעלים האוכלות את המדשאה ממול ובנופי בקעת צין באופק.
רחוב: מדרשת בן-גוריון הוא יישוב קהילתי שהוקם ב-1963 בהמשך לחזון של דוד בן-גוריון להקים אוניברסיטה במדבר, או כפי שהוא כתב: "אני חולם על מעין אוקספורד עברי בנגב". במדרשה פועלים המכון לחקר המדבר, המכון למורשת בן-גוריון, מכינה קדם-צבאית, בית ספר תיכון ופנימייה לחינוך סביבתי, בית ספר שדה ועוד.
ניתן ליהנות מטיילת בן-גוריון שנחנכה בשנה שעברה, ומחברת בין צריף בן-גוריון לבין חלקת הקבר של דוד ופולה בן-גוריון. בטיילת שאורכה 3.5 ק''מ יש נקודות תצפית מרהיבות על נחל צין, פינות צל, ספסלי נוף עם שלטי הסברה. הטיילת בנויה על תוואי מסלול ההליכה שבו נהג ללכת בן-גוריון מדי בוקר, וניתן לטייל בה ברגל או באופניים.
ניתן לבקר בצריף בן-גוריון וללמוד על מורשתו, וגם לבקר בחלקת הקבר של ראש הממשלה הראשון שביקש שלא להיקבר בהר הרצל כמקובל, אלא לצד רעייתו במדבר.
אפשר לצאת מכאן למסלולי טיול מרהיבים לשמורת הטבע עין עבדת ולעין עקב, חוד עקב ונקודות נוספות.
בחאן השיירות הסמוך תוכלו ליהנות מאירוח מדברי הן בחדרי אירוח והן במאהל בדואי ומשלל אטרקציות, החל ברכיבה על גמלים, ספורט אתגרי וטיולים רגליים.
ב-19.9 יתקיים במקום פסטיבל ''בלוז כנעני'' הראשון, שנקרא על שם שירו של אהוד בנאי שנכתב לזכר מאיר אריאל. בפסטיבל יופיעו – לצד אהוד בנאי, כמובן – גם ברי סחרוף, כנסיית השכל, קורין אלאל, ארז לב ארי, איה זהבי פייגלין ואמנים נוספים.
אינתי חומוסייה דרומית. מרכז מסחרי מדרשת בן-גוריון. טלפון: 054-7802424