נראה שמיטב הפרשנים והכתבים בטלוויזיה התאהבו בפוזת "אני אומר את מה שחושבים בבית", לדבר לרגש של הצופה וכמובן להפוך לוויראלי ברשתות החברתיות. פרשן חדשות 12 ניר דבורי אוהב מאוד להיות נחרץ. "אנחנו צריכים להיות ערסים (דפיקה על השולחן). ערסים! אין לנו ברירה!" שאג בחודש אוקטובר. "היה צריך להתחרע מזמן", אמר לפני מספר שבועות. והנה, אתמול צה"ל "התחרע", נתן מכת מנע, תקף מטרות. אולם מי שהתאהב בפוזיציה הלוחמנית לא מסוגל לשחרר, הוא רוצה לכעוס.
דבורי כנראה לא אהב את דבריו של אלוף במיל' עמוס ידלין, שאמר שישראל לקחה את היוזמה מול חיזבאללה. "ועצרה עכשיו! ואסור לה לעצור עכשיו!" התפרץ דבורי לשידור וצרח את נשמתו. אפילו יונית לוי הופתעה מהצרחה ואמרה לו שעכשיו שבע בבוקר. דבורי לא נרגע והמשיך בטון האגרסיבי, כאילו הוא מנהל את המדינה וצריך להראות לחיזבאללה שבעל הבית השתגע וצריך להיות "ערסים, ערסים!" גם לא ממש ברור למי דבורי התכוון בדבריו: לצה"ל, לממשלה, ואולי בכלל לעמוס ידלין. מה שבטוח, זה היה מופע נטול בלמים. "מאיר תירגע", גרסת החדשות. אלא שכאן לא מדובר בהתלהבות אחרי שער ניצחון של נבחרת ישראל נגד נבחרת צרפת, אלא בצרחות שלא ברור אל מי בעצם הן מכוונות. העיקר שהצופים ישתפו את הקטע בהתלהבות. וואי-וואי, ראיתם איך הפרשן כועס בטלוויזיה? ממש כמונו. מה עם איזה פרשנות עניינית למצב? לא חשוב עכשיו. מה גם שמדובר בשעות הבוקר, שבהן לא ברור בכלל על מה יש לכעוס, כי תוצאות התקיפה לא התבררו עד הסוף. לא משנה, הקטע יקבל עשרות אלפי לייקים בטיקטוק.
1 צפייה בגלריה
yk14051440
yk14051440
(רוצה להיות ויראלי. ניר דבורי)
בעוד בערוץ 12 הטון היה מתלהם מעט, בערוץ 13 שמו את האירוע יותר בפרופורציה ואור הלר הסביר מה קורה עכשיו, ולא מה שהוא חושב שצריך לקרות. אלה שעות שבהן הציבור צופה בטלוויזיה כדי לקבל מידע, ובערוץ 12 דילגו כבר לשלב הסיכומים. גם בכאן 11 לא שררה התלהבות מיוחדת, אפילו במרבית השידור של ערוץ 14 לא יצאו מגדרם כמו ניר דבורי, ומדובר בערוץ שחי ונושם התלהמות. גם בתוכנית של שרון גל שמרו על קור רוח, ומדובר במגיש שמצליח להתעצבן מדברים שאומר יאיר לפיד. ומה עם i24 news? גם אצלם העניינים היו רגועים, אולי כי הם עדיין בהרצה ומחפשים עדיין שם בעברית לערוץ שלהם. דבורי הזועם נשאר לבד, אבל הלייקים יזרמו כמים.
בקטנה הפרסומת למיטב בית השקעות עם דיוויד שווימר מוזרה מאוד. כנראה אסור להשתמש בדמותו כרוס גלר מ"חברים", וכך למעשה מקבלים סתם פרסומת באנגלית עם מישהו שאומר "מיטב" במבטא אמריקאי כבד. קמפיין שלם שמטרתו להגיד "יש לנו מספיק כסף בשביל להביא את אחד מכוכבי הטלוויזיה הגדולים בכל הזמנים". "עולם שלם של הזדמנויות"? התכוונתם להזדמנות שלכם להביא כוכב ולהוכיח שאין שום דבר שכסף לא יכול לפתור. אם אין רעיון מקורי לפרסומת, פשוט תביאו איזה סופרסטאר שידקלם מה שתגידו לו כמו רובוט.