למרות המלחמה והירידה באהדה לישראל בחו"ל, עונת האבוקדו האחרונה הייתה מצוינת לחקלאים הישראלים ששיווקו כ-30% יותר אבוקדו לחו"ל.
הצטברות של מספר גורמים הביאו השנה להצלחה גדולה לאבוקדו הישראלי. באירופה נוצרו חוסרים גדולים לאחר שהמתחרות של ישראל בגידול אבוקדו סבלו מפגעי אקלים. את ספרד ופורטוגל פקדה בצורת והן סבלו מחוסר במים להשקיה. בצ'ילה היה שוק מקומי מצוין ועיקר הסחורה נותרה במדינה, בקולומביה היו בעיות איכות והמקסיקנים, שקיבלו בארה"ב מחיר יותר טוב מבאירופה, העדיפו לשווק את תוצרתם לשם. בעקבות זאת נוצר מחסור באבוקדו באירופה וזו הייתה הזדמנות מצוינת עבור האבוקדו הישראלי מזן האס הכהה, שמועדף באירופה.
יורם מרום, האחראי על תחום האבוקדו בגרנות, הארגון שבבעלות 43 קיבוצים ונחשב למגדל הגדול ביותר של אבוקדו בישראל, אמר ל"ממון": "קיבלנו עבור ארגז של 4 ק"ג, שזאת האריזה הסטנדרטית ליצוא, מחיר של 14 יורו לעומת 10‑12 יורו לארגז בשנה קודמת".
לדבריו "הסיבות לעונה הטובה נעוצות במצב בחו"ל. בשוק המקומי נוצרו עודפי פרי בגלל הפסקת האספקה לעזה ולשטחים. המון פרי נשאר בשוק המקומי ואבוקדו נמכר לרשתות ב-4‑5 שקל לק"ג. זה נמכר לצרכן במחיר זול שלא ראינו כבר הרבה זמן - סביב 7‑9 שקל לק"ג. בחו"ל לעומת זאת, לשם הולך כ-65% מהיבול של גרנות, המדינות שמתחרות בישראל, סבלו מפגעים שונים שהשאירו לנו את השווקים באירופה ובמחירים טובים".
אולם גם בארץ היו לא מעט בעיות והמלחמה פגעה במגדלים בדרום ובצפון שהתקשו להגיע לקטוף את הפרי. אבל מי שהצליח לקטוף הייתה לו שנה טובה. סה"כ שווקו השנה 240 אלף טונה אבוקדו, גידול של 70% לעומת שנה קודמת, שהיבולים בו היו קטנים בגלל חום קיצוני. סה"כ שיווקה גרנות 50,000 טונות מתוכן 32,000 טונות ליצוא.
שחר גולדברג מקיבוץ אפק, יו"ר שולחן מגדלי האבוקדו, אמר אתמול ל"ממון": "הייתה עונה מצוינת והמחירים באירופה עלו ב-15%. אנחנו מצפים כעת לעונה טובה עם יבול של 240 אלף טונה ומצפים להמשך מחירים טובים ביצוא. בשוק המקומי המצב יותר מאתגר".
גרנות נכנסה לאחרונה לראשונה גם לענף גידול הפירות בשותפות עם יענקל'ה שחר מבעלי סוכנות וולוו. מדובר ב"גרנות אינטרנשיונל" שהקימה חווה ראשונה לגידול אבוקדו בקניה, שתוצרתה תסופק לשווקים בחו"ל בתקופה שבה בישראל מסתיימת העונה, כדי לשמור על רצף האספקה. המטע הצעיר עדיין לא מניב פרי, אבל ל"ממון" נודע כי גרנות אינטרנשיונל, בזכות הידע הרב שלה בתחום, מייצאת מקניה אבוקדו של מגדלים מקומיים, ובקרוב תשתתף בתערוכה לתוצרת חקלאית בהונג-קונג, כדי לפגוש לקוחות פוטנציאליים לאבוקדו הקנייתי. לדברי מרום היתרון של השיווק מקניה, מלבד חלון הזמן שמאפשר רצף אספקה כל השנה, הוא האפשרות לשלוח ליעדים באסיה, שכרגע בגלל החות'ים והמסלול הארוך שכפו על אוניות בדרכם למזרח וחזרה, לא מתאפשר יצוא פרי מישראל, בעוד שהמרחק מקניה אליהם קצר יותר ומבטיח את איכות הפרי. גרנות מתכוונת להרחיב את פעילות גידול האבוקדו ושיווקו לארצות נוספות.