אם ילדכם יתחיל השנה את כיתה א', יש סיכוי לא קטן שהוא יחזור הביתה מהיום הראשון ללימודים ויגיד בהתלהבות: "יש לנו בכיתה שני ילדים שנראים אותו דבר".
4,404 זוגות תאומים, כלומר 8,808 תלמידים שהם חלק מצמד, יתחילו ב-1 בספטמבר את כיתה א'. מדובר בכ-5% מכלל העולים לכיתה א', אחוז מכובד לכל הדעות. חלקם זהים, אחרים כמובן אינם דומים זה לזה. לבתי הספר היסודיים יצטרפו השנה גם 40 שלישיות, ושם התגובות בוודאי יהיו אף יותר נלהבות.
ובעוד שברבים מבתי הספר "יסתפקו" בזוג תאומים אחד לכל היותר, מקסימום שניים, שכבת א' בבית הספר היסודי "חטיבה צעירה אורות עציון" באפרת עומדת לקלוט לא פחות משלושה זוגות תאומים: מתן ומאור טולקין, הילה ומעיין לוק, והתאומים הזהים דביר וירון הוך בליך.
למרות שהכל יותר קל בשניים, כולם נרגשים לקראת העלייה לכיתה א'. כששאלנו אותם מה הם מאחלים לעצמם לשנה הקרובה, ענו מאור ומתן: "שיהיה לנו כיף בכיתה א' ושנמצא הרבה חברים טובים". דביר הודה: "אני מפחד קצת לפגוש אנשים חדשים, אבל אני גם מתרגש להתחיל את כיתה א'". רון הוסיף: "אני גם מתרגש ללמוד הרבה דברים חדשים". מעיין הודיעה: "אני מאחלת לעצמי שיהיה לי כיף בכיתה א' ושיהיו לי שם הרבה חברות וחברים חדשים". הילה: "גם אני רוצה שיהיו לי הרבה חברות וחברים. אבל גם שיהיה לי קל בלימודים".
מנהלת בית הספר, מור חבושה ביסון, סיפרה כי הגישה של בית הספר בנוגע לקליטת תאומים היא "הפרדה מחושבת עם תמיכה רגישה. אנחנו מאמינים כי יש לשבץ זוגות תאומים בכיתות נפרדות. מניסיוננו, גישה זו מאפשרת לכל ילד לפתח עצמאות ולהתפתח באופן אינדיבידואלי מבחינה לימודית, חברתית ורגשית. עם זאת, אנחנו מודעים לאתגרים הכרוכים בהפרדה ולקושי שחווים חלק מהתאומים כתוצאה מהיפרדות, במיוחד אם היו יחד בגן. במקרים כאלה אנו משתדלים לשבץ את התאומים בכיתות סמוכות ובאותה קומה. הידיעה שהאח או האחות קרובים מספקת עוגן ותחושת ביטחון".
לדבריה, בית הספר נוקט בצעדים נוספים לתמיכה בתאומים ובמשפחותיהם. הצוות החינוכי מקבל הנחיה להימנע מהשוואות בין התאומים, ובית הספר שם דגש על ארגון יותר אירועים שכבתיים משותפים על חשבון אירועים כיתתיים במטרה להקל על ילדים ועל הוריהם. "המטרה שלנו היא ליצור סביבה תומכת המאזנת בין עידוד עצמאות לבין הכרה בקשר המיוחד בין תאומים", סיכמה חבושה ביסון, "אנו מאמינים שגישה זו תסייע להם לפרוח כיחידים תוך שמירה על איכותיותיהם כזוג".