בעונה שעברה הובסה מכבי ת"א 6:1 על ידי אולימפיאקוס באצטדיון בבאצ'קה טופולה, אחרי ניצחון 1:4 במשחק הראשון, והודחה מהקונפרנס-ליג - מה שכונה "חרפת באצ'קה טופולה". הערב (22.00) היא תגיע שוב לאותו מגרש, הפעם עם יתרון 0:3 על בעלת הבית - בתקווה לשמור עליו ולהגיע לליגה האירופית. הדחה – והיא תעבור לקונפרנס-ליג.
1 צפייה בגלריה
yk14056838
yk14056838
(שחקני מכבי ת"א חוגגים. אולי גם הערב | צילום: עוז מועלם)
המפעלים האירופיים ישוחקו העונה בשיטת ליגה ולא בשיטת בתים, כך שלמכבי ת"א צפויים שמונה משחקים עד ינואר. זה יכניס לקופתה יותר כסף, אבל מצד שני יחייב אותה להעמיד סגל רחב שיתמודד בבמה משמעותית נוספת.
האלופה הישראלית שוהה בבית הנבחרות של ההתאחדות הסרבית, והמאמן ז'רקו לאזטיץ' אמר אתמול לקראת ההתמודדות החוזרת עם האקסית: "אני מתייחס כאילו התוצאה מהמשחק הראשון לא קיימת, ואנחנו צריכים לנצח כמו במשחק רגיל. כמו שאמרתי בשבוע שעבר – המשימה לא הסתיימה. המשימה שלנו היא להעפיל לליגה האירופית וכמובן שזה כרגע בידיים שלנו, אבל מבחינתנו זה משחק חדש. אני מכיר את האנשים בסרביה, שתמיד מאמינים שאפשר לעשות את הלא ייאמן, במיוחד במעמד כזה. העבודה שלנו תהיה להיות צנועים ומרוכזים, ולעשות הכל כדי לנצח ולא להיעזר בתוצאה של המשחק הראשון".

בעיית השוערים של בן-שמעון

מאמן הנבחרת רן בן-שמעון יפרסם היום את הסגל לקראת המשחקים נגד בלגיה (ב-6 בספטמבר) ואיטליה (שלושה ימים לאחר מכן) בליגת האומות, כאשר נראה כי הבעיה הגדולה ביותר שלו, מלבד האיכות של היריבות, היא זהות האיש בין הקורות. שני השוערים הבכירים של הנבחרת, עומרי גלזר ודניאל פרץ, עדיין לא כשירים והאפשרויות הנוספות הן שוערי הנבחרת האולימפית עומר ניראון וניב אליאסי, וכן יואב ג'רפי ורועי משפתי.
עוד שחקן משמעותי שלא יהיה זמין למשחקים הראשונים בקמפיין, שיתקיימו בהונגריה, הוא הבלם שון גולדברג. המערך המקורי של בן-שמעון הוא של שלושה בלמים, כאשר ייתכן שעומרי גאנדלמן יוסט לתפקיד הזה. ערן זהבי לא צפוי להיכלל בסגל. (נדב צנציפר)
מכבי פ"ת. הקבוצה לא תוכל לצרף שחקנים חדשים עד ינואר 2026 בעקבות עונש שקיבלה מפיפ"א, עקב חוב לארסנל טולה הרוסית כתוצאה מתביעה הקשורה ללאמק בנדה. המשמעות היא ששלושת שחקני הרכש החדשים, אייל גולסה, ויטאלי דמשקאן ועדן שמיר, לא יוכלו להיכלל בסגל הקבוצה. במועדון מנסים להסדיר את החוב בתקווה שהעונש יוסר. (לירן ביטון)

ספרא רוצה את בניון

בעלי הפועל ת"א, אדמונד ספרא, הציב את יוסי בניון כמועמד המוביל שלו לתפקיד המנהל המקצועי, מקבוצות הילדים ועד הבוגרים - כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. ספרא ניהל בימים האחרונים שיחות זום עם מספר מועמדים, ביניהם אופיר חיים ועומר בוקסנבוים, אבל הוא נעול על בניון, שהיה היחיד מבין המועמדים ששוחח עם הבעלים פעם נוספת. המכשול כרגע בדרך לסיכום הוא שבניון מתלבט אם לשוב לכדורגל הישראלי, כיוון שיש לו אופציה לפרויקט משפחתי בחו"ל כבר העונה.
ההפסד של הפועל ת"א בראשל"צ במשחק פתיחת העונה בליגה הלאומית האיץ את המאמצים למצוא מנהל מקצועי, וכבר הערב (19.00) מצפה לקבוצה משחק לא פשוט נוסף, נגד הפועל פ"ת בבלומפילד. יתר המשחקים: כפר-שלם - רעננה (אצטדיון ר"ג), נוף הגליל - ר"ג, עכו - בני-יהודה, כפר-קאסם - ראשל"צ (הברפלד). (נדב צנציפר)
כדורסל. עדי עמוס, שאימן בשנים האחרונות את קבוצת הנוער של מכבי ת"א, ישמש כעוזרו של עודד קטש בבוגרים. (אפרת עמורבן)
כדורעף. ישראל עלתה למאזן 0:3 (0:9 במערכות) באליפות אירופה עד גיל 20, כשניצחה 0:3 (14:25, 20:25, 13:25) את סקוטלנד וטיפסה לפסגת בית 2. מחר (14.30) היא תפגוש את ספרד.
כדורמים. נבחרת נערות-19 עלתה לרבע גמר אליפות אירופה לאחר ניצחון 10:15 על גרמניה, ותתמודד היום (17.00) עם הונגריה. (ספי פסטרנק)