מאמן הנבחרת רן בן-שמעון פירסם אתמול את הסגל לקראת המשחקים נגד בלגיה (שישי, 6.9) ואיטליה (שני, 9.9) בפתיחת ליגת האומות. בעקבות הפציעות של השוערים הבכירים דניאל פרץ ועומרי גלזר, נקראו לדגל יואב ג'רפי, שריף כיוף ועומר ניראון. בחוליית ההתקפה, ולמרות שלא שיחק במשך חודשים ארוכים, זומן גם החיזוק הטרי של לידס, מנור סולומון, ולצידו בולטים הלגיונרים אוסקר גלוך וליאל עבדה. גם חלוץ פילדלפיה תאי בריבו וקשר גנט עומרי גאנדלמן בפנים.
הנבחרת תתכנס בפעם הראשונה במתכונתה הנוכחית ביום שני, ובן-שמעון מתכוון להמשיך את הנוהל עליו הוחלט בעידן יוסי בניון ואלון חזן לפיו השחקנים ילונו בחדרים זוגיים - למעט בריבו ועבדה שיגיעו מארה"ב ויזכו ביומיים הראשונים לחדרים נפרדים כדי להתגבר על הג'ט-לג אחרי הטיסה הארוכה. כזכור, הנוהל המדובר גרם בזמנו לעזיבתו של ערן זהבי עד הסולחה שהביאה לחזרתו לקראת המשחקים המכריעים בקמפיין מוקדמות יורו 2024. זהבי לא נכלל הפעם בסגל, ובן-שמעון אמר עליו אתמול: "יש לי אליו כבוד גדול, החלטנו יחד שהוא לא יודיע על פרישה, ושהוא יעמוד לרשות הנבחרת על פי דרישה. יש לו זכויות גדולות בנבחרת והכל פתוח לעתיד".
"לא מתלונן, באתי לתקן"
"החוזק של היריבות די ברור לכולם", אמר בן-שמעון בפתח דבריו. "אבל יש לנו ארבע מטרות – מבחן היכולת, נרצה לראות נבחרת שמשחקת כדורגל אמיץ. נרצה לבנות זהות של נבחרת שקשה לשחק נגדה. שנית, ארצה לראות קבוצה עם יכולת מנטלית גבוהה, שלישית, לראות מי השותפים שלנו לדרך, חוזק החומר, השיטה והסגנון. רביעית, נרצה ליצור קבוצה מגובשת, עם הבנה שאנחנו חלק מקבוצה".
"אחד הדברים שיחסרו לי זה החיבור עם הקהל", אמר המאמן בשל אירוח המשחקים בהונגריה. "ארצה מאוד לחזור לשחק בישראל, אבל אשמח שכמה שיותר יבואו לעודד אותנו בהונגריה. נעשה הכל כדי שתהיה לנו נבחרת שהעם יוכל להתחבר אליה. ההכנות יתרכזו במשחק שלנו, לא ביריבה, וזאת כבר חשיבה התקפית. נבחרת ישראל מגיעה כרגע לשחק נגד בלגיה, צרפת ואיטליה, ואנחנו צריכים לבוא בצורה נכונה, בלי לזנוח יוזמה, התקפיות וחשיבה אמיצה.
"לא באתי להתלונן על מה שהיה עד היום, באתי לתקן. נמצא את האיזונים הנכונים בין הגנה להתקפה, שתהיה גאווה למדינה, בטח בתקופה כזאת. מכמה נקודות אני אהיה מרוצה? אני ארצה שלא נתבטל מול שום יריבה. אני שומר לעצמי את הזכות להוביל את הנבחרת למקומות טובים גם בליגת האומות, גם מול היריבות שקיבלנו".