ערן זהבי מגיע לתפקיד חדש בקריירה: המבוגר האחראי, ספלינטר של מכבי ת"א. הבעיה היא שהתפקיד הזה כולל, כך נראה, גם ישיבה על הספסל. כולנו זוכרים את הרעש שהיה סביב הספסול שלו בעונה שעברה על ידי רובי קין, את הפרצופים המופתעים והמאוכזבים. כרגע מסתמן שז'רקו לאזטיץ' מעדיף את דור תורג'מן כחלוץ הפותח שלו, ויש לו גם ללטש את הכישרון של אלעד מדמון.
1 צפייה בגלריה
yk14058397
yk14058397
(זהבי. תמיד ענה על המגרש | צילום: עוז מועלם)
בינתיים זה עובד למאמן הסרבי בצורה מעולה, מכבי ת"א נראית רעננה כאילו שפכו עליה דלי קרח. וזה עוד אחרי שפליסיו מילסון נמכר בסאגה מתישה כמו סאגות ניימאר השונות מהעשור הקודם. אין מילסון, אז יש למכבי את דור פרץ שהפך לקשר התקפי לכל דבר, גבי קניקובסקי והרכש החדש איסוף סיסוקו שמסתמן כזכייה בטוטו. עם ערן זהבי על הספסל זה כבר נראה לא הוגן, אבל הבעיות יצוצו בהמשך.
צריך להיות ממש אופטימי כמו שיר של שלמה ארצי כדי לחשוב שהכל יעבור חלק. בכל משחק שזהבי לא עולה בהרכב, עולה מיד השאלה למה. בכל מצב שהאחרים יחמיצו, האוהדים יגידו "זהבי היה שם את זה ברשת". מילא באצ'קה טופולה, אבל לדמיין את זהבי לא פותח בהרכב במשחק העונה נגד מכבי חיפה למשל? קשה להעלות את זה על הדעת.

שהאחרים יתחילו להזיע

כבר עכשיו יש רעש תקשורתי סביב הספסול של זהבי, ושחקני עבר כבר מנתחים את המצב מכל כיוון. למכבי ת"א יהיו הרבה משחקים העונה, לפחות עד ינואר, אבל גם אצל אבי הרוטציה פפ גווארדיולה יש היררכיה בין השחקנים. יש ארלינג הולאנד ויש ג'ק גריליש. גם במכבי ת"א היה את ערן זהבי וכל השאר. עכשיו, נראה שהוא הפך להיות כמו כולם. יהיו פעמים שהוא יהיה בהרכב, יהיו פעמים שלא. השאלה הגדולה היא איך הוא יתמודד עם המצב החדש, שיש בו גם יתרונות עבורו כמו הלחץ שיורד ועובר לאחרים. את שלו הוא כבר עשה בקריירה, עכשיו שאחרים יתחילו להזיע, שיעמדו במקומו במרכז. נראה את דור תורג'מן מתמודד עם "איך הוא לא כבש במשחק הזה?" ואת דור פרץ עם השאלה "למה הוא לא הציל את מכבי ת"א בדקה ה-90?"
הגדולה של זהבי היא שהוא תמיד מתאושש וחוזר לעצמו. אולי בעצם כל המצב הזה ייתן לו עוד מוטיבציה, כמו שהוא אוהב. הרי אין עוד הרבה הישגים שהוא יכול לרשום בקריירה. למרות שיש למכבי ת"א המון "שחקני הכרעה" כפי שאוהבים להגיד, יש לה רק ערן זהבי אחד. הוא אולי לא יאהב את הספסול שלו, אבל אין בפניו הרבה ברירות אחרות. שחקנים מהטופ הישראלי לא מסיימים טוב בדרך כלל, תשאלו את יוסי בניון שעבר מקבוצה לקבוצה עד שסיים את הקריירה. זאת עשויה להיות העונה האחרונה של זהבי, וכמי שדואג היטב לתדמית שלו, הוא יודע שהסוף של הסרט חשוב כמו ההתחלה. אם להסתמך על מקרי עבר, בכל פעם שהיה פקפוק ביכולת של זהבי הוא ענה על המגרש. הוא עוד יכבוש 25 שערים העונה ויראה שכל הדיון הזה היה מיותר. לא מן הנמנע שגם בעונת 2025/26 נשאל את השאלה אם מכבי ת"א יכולה להסתדר בלי ערן זהבי.

ההתקפה משתלמת

רביעייה במחזור הראשון מול מכבי נתניה, שלישייה לרשת של הפועל חיפה, אז אפשר להגיד שבני ריינה היא הקבוצה הכי אטרקטיבית בליגה. הקרדיט למאמן שרון מימר, אבל לא רק לו אלא גם לבעלים סעיד בסול שבנה סגל חזק כמו בעונה שעברה ולא הוריד את הרגל מהגז.
ההצלחה של בני ריינה מראה שיש רק דרך אחת להצליח והיא כדורגל התקפי. התאהבנו יותר מדי בטקטיקות ובמשחק המסודר, אבל מה שאנחנו באמת רוצים לראות זה קבוצות דוחפות קדימה – ואז ממשיכות לדחוף עוד. משחק הגנתי לא משתלם בליגה הזאת, הרי תמיד יגיע הבלם הישראלי התורן שיתבלבל לרגע. הוא ישבור את הנבדל או יחלום בכדור קרן.
מצד שני, בכדורגל התקפי יש רק יתרונות. גם לכבוש שערים, וגם לזכות באהבת הקהל. תנו לנו משחק "לא מאורגן" שיש בו הרבה שערים, שיש מה לראות בתקציר, ולא לגרד את ה-0:1 הקטן, שהוא גם שביר כל כך. נדירות הקבוצות שהצליחו בליגת העל בזכות ההגנה המשובחת שלהן, כי בלם ישראלי זה המצרך הכי פחות מבוקש בסופרמרקט של הכדורגל, זה שמחביאים אותו מאחור כדי שהלקוחות לא יברחו. תנסו להרכיב בראש את ההגנה הישראלית המושלמת, ותגלו שהיא לא יכולה להשיג בליגה הזאת יותר ממרכז טבלה. אומרים שהגנה מביאה אליפויות, זאת קלישאה שלא מתאימה לכדורגל הישראלי.