רשת יוחננוף משיקה השבוע סניף חדש בבית-שאן במסגרת תהליך ההתרחבות המואץ שהרשת מצויה בו. איתן יוחננוף הצהיר שהרשת תפתח עוד 18 סניפים תוך שלוש שנים. הסניף הבא שייפתח יהיה בביג גדרה. עלות סניף בשטח 4,000 מ"ר היא כ-20 מיליון, כך שמדובר בהשקעה מתוכננת של 360 מיליון שקל.
האם היעד הוא לעקוף את רמי לוי ולהיות מספר 2?
יוחננוף: "אנחנו פחות אנשים של דיבורים. הנפקנו ב-2019 עם מחזור של 2 מיליארד שקל ואנחנו בדרך ל-5 מיליארד שקל. הגידול שלנו אגרסיבי. גדלנו בנתחי השוק מול המתחרים. גדלנו במכירות בחנויות זהות ב-8% - פי 2.5 מעל השוק. פתחנו סניף במישור אדומים לפני שלושה חודשים (בסמיכות לרמי לוי ושופרסל, נ"ז). ולקחנו נתחי שוק מהמתחרים. ככל שאנחנו גדלים אנחנו משיגים מחירים טובים יותר. הצרכן יודע שבעולמות הטריים אנחנו טובים מאוד באיכות שלנו".
אתה מגדיר עצמך רשת דיסקאונט, אבל בסקרים אתם לא יוצאים הכי זולים?
יוחננוף: "נכון, הסוקרים חושבים שהם יודעים הכי טוב, אבל הצרכנים סוקרים טובים יותר. לכן אנחנו בצמיחה יותר מהמתחרים. אנחנו הכי טובים בווליו פור מאני, אנחנו זולים, אול לא הכי אבל לא יורדים באיכות הסחורה. במחלקת הטריים, בשר, ירקות, פירות, אנחנו הכי איכותיים. לגבי העגבניות, אני אישית חושב שנכון בזמן מחסור לייבא, ומטורקיה אבל ראיתי תגובות עוינות של צרכנים ברשתות. היום עגבנייה נמכרת ביוחננוף ב-9 שקל לק"ג, אנחנו לא מרוויחים על העגבניות".
הקושי העיקרי של הענף אומר יוחננוף הוא לא המצב, אלא נושא כוח אדם. "העלות הופכת בלתי נסבלת וזה רק מחמיר. לכן הנושא של ביטול המדבקות על המוצר שצורך המון שעות עבודה ידניות שאין לנו – חיוני. החשש שהכי מטריד אותי הוא שלא יהיו עובדים ולא נראה כרגע שרובוטיקה יכולה לפתור מילוי מדפים. כבר מדברים לראשונה על להביא עובדים זרים בענף שלנו. הדור הזה, בכל העולם, לא מעוניין בעבודות כאלה".
יוחננוף זה לא רק קמעונאות מזון. לפני שלוש שנים נרכשה רשת "הסטוק" שמוכרת בזול מוצרים מסין. יוחננוף: "הסטוק לא הולך כמו שציפינו. אנחנו חווים קשיים מאוד גדולים מאז הקורונה בשרשרת האספקה. היבוא מסין נפגע גם בגלל החות'ים וגם בגלל שהסינים התייקרו. אנחנו מתפתחים, אבל לא בקצבים של ענף המזון. רוב הסחורות עדיין מיובאות מטורקיה, גם אם בדרך עקיפה. ארדואן לא יכול כנראה לעצור את זה".
על השאלה האם הוא מתכנן רכישה של עסקים נוספים אמר יוחננוף: "זה לא על הפרק".